۳ سفارش مهم برای سلامت قلب زنان

به گزارش فست فود باز بررسی ها حاکی از افزایش هشداردهنده موارد حمله قلبی در بین زنان جوان است که این مورد اهمیت توجه به سلامت این عضو حیاتی بدن را برای آنها ضروری می سازد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، طبق اعلام انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۴ حدود ۳۱ درصد از موارد بستری شدن در بیمارستان ها و مراکز درمانی مربوط به زنان ۳۵ تا ۵۴ ساله بوده و این درحالیست که این آمار در سال ۱۹۹۵ حدود ۲۱ درصد گزارش شده است.
گزارش ها نشان می دهد: باآنکه بیماری قلبی اغلب مشکلی مردانه تلقی می شود اما حملات قلبی در این بازه زمانی در بین مردان جوان تر کاهش پیدا کرده است.
در این گزارش محققان خواهان آن شدند تا اقدامات بیشتری برای مقابله با شاخص های خطرزایی همچون فشار خون بالا و دیابت که زنان جوان با آن روبرو هستند در نظر گرفته شود.
همینطور استرس می تواند بر سلامت قلب اثر بگذارد چونکه مغز نمی تواند تفاوت بین انواع فیزیکی و روانی استرس را تشخیص دهد. به قول محققان آمریکایی هر دو نوع استرس باعث افزایش ترشح هورمون های آدرنالین و کورتیزول شده و ضربان قلب و فشار خون را بالا می برد.
به گزارش فست فود باز به نقل از هرالد تریبیون، حالا این مورد مطرح است که زنان جوان مستعد فشار خون بالا و استرس باید چه نکاتی را رعایت کنند؟
با پزشک معالج خود مشورت کنید
محققان به زنان سفارش می کنند با پزشک خود صادق باشند. افراد نباید از بازگو کردن احساس اضطراب خود، نگران باشند و احساس شرمندگی کنند. همینطور پزشکان باید توجه داشته باشند بیماران به کمک آنان نیاز دارند و به بیماران اطمینان دهند افسردگی و اضطراب از بیماری های قابل درمان هستند.
ذهن آگاهی یا حضور در لحظه را تمرین کنید
مدیتیشن و تمرین ذهن آگاهی و کاهش استرس کمک می نماید تا ذهن از منطقه خطر بیرون برود، ترشح هورمون های آدرنالین و کورتیزول افزایش پیدا نکند و از میزان ضربان قلب و فشار خون کاسته شود. به قول محققان کنترل آنچه که در اختیار ما نیست منبع اصلی استرس در خیلی از افراد بشمار می رود. همینطور این تمرین کمک می نماید تا موارد استثنا را کنترل نماییم و آگاه باشیم که میزانی از استرس غیر قابل اجتناب است و می تواند گاهی اوقات مثبت باشد.
ورزش کنید و فعالیت بدنی داشته باشید
بررسی ها نشان داده است افرادی که فعالیت بدنی کافی دارند میزان کمتری از فشار خون بالا را تجربه می کنند. فواید جسمی ورزش کردن مستقیماً با کاهش استرس مرتبط می باشد. هنگام ورزش کردن و فعالیت جسمی با کاهش سطح هورمون های استرس شامل آدرنالین و کورتیزول از فشار خون هم کم می شود.