۶۰ دریافت کننده واکسن کرونا در شهرستان ملایر هیچ مشکلی ندارند

به گزارش فست فود باز ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر اظهار داشت: در اولین مرحله شروع تزریق واکسن کرونا، ۶۰ نفر از کادر درمان این شهرستان واکسن «اسپوتنیک وی» را دریافت نمودند که بعد از گذشت چهار روز، حال عمومی آنها خوب و هیچ عارضه جانبی نیز در این افراد دیده نشده است.
«محسن ترکاشوند» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: واکس کووید-۱۹ در اولین مرحله طرح واکسیناسیون برای ۶۰ نفر از کادر درمان بخش های مراقبت های ویژه (ICU) سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی شهرستان تزریق شد.
وی اضافه کرد: طرح واکسیناسیون کرونا از ۲۳ بهمن در شهرستان ملایر شروع شده و کادر درمانی و پرسنل مراکز بهداشتی درگیر با کرونا بعنوان اولویت اول این واکسن را دریافت میکنند و در مراحل بعدی به افراد پرخطر و دارای بیماریهای زمینه ای نیز تزریق خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با تاکید بر اینکه واکسیناسیون برمبنای اولویت بندی اعلام شده از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود، اظهار داشت: واکسن اسپوتنیک وی در ۲ مرحله تزریق می شود که مرحله دوم بعد از ۲۱ روز از زمان دوز اول برای ۶۰ نفر از کادر درمانی این شهرستان تزریق می شود.
وی اشاره کرد: به رغم شروع طرح واکسیناسیون مقابل کووید-۱۹ انتظار داریم مردم بمنظور پیش گیری از بروز پیک چهارم همه گیری ویروس و افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن همچنان نسبت به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی حساسیت جدی داشته باشند.
به گفته ترکاشوند، شهرستان ملایر الان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد که البته این شرایط شکننده است و پایداری و همین طور بهبود این شرایط بستگی به نحوه رفتار مردم درباب رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، سه شهرستان اسدآباد، فامنین و کبودرآهنگ در وضعیت آبی و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونائی قرار دارند.
مجموع موارد مثبت بستری از شروع همه گیری ویروس کرونا تا حالا در استان همدان به ۱۰ هزار و ۳۰۵ نفر و مبتلایان سرپایی به ۱۹ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است.

منبع:

About Author