سفارش هایی برای کاهش آلرژی های فصل بهار

با نزدیک شدن به شروع فصل بهار علایم آلرژی فصلی همچون عطسه، سرفه، آبریزش بینی و خارش چشمها در خیلی از افراد بروز می کند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا برای کنار آمدن با این علایم کلاسیک تب یونجه سفارش هایی را داشته است.
این دستورالعملها برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که از بیماران مبتلا به آلرژی های فصلی مراقبت می کنند، انتشار یافته است.
مدیر این مرکز اظهار داشت: این دستورالعمل تاکید کننده این واقعیت است که سرفه یکی از علایم رایج تب یونجه است. خیلی از مردم از این مساله آگاهی ندارند و به ویژه از آنجاییکه که فصل بهار دیگری را با بیماری کووید-۱۹ روبرو می باشیم، افراد باید توجه داشته باشند که سرفه لزوما از علایم کووید-۱۹ نیست و می تواند قسمتی از آلرژی باشد.
در این دستورالعمل سفارش شده است که باید از مصرف آنتی هیستامین های نسل اول مانند دیفن هیدرامین و کلرفنیرامین خودداری کرد. این داروها می توانند موجب خواب آلودگی و علائمی مانند خشکی دهان، خشکی چشم و یبوست شوند. در عوض کالج آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا مصرف داروهای غیر آرامبخش مانند سیتریزین، لووستیریزین، فکسوفنادین، لوراتادین یا دسلوراتادین را سفارش می کند.
در این دستورالعمل ها آمده است: کورتیکواستروئیدهای استنشاقی مانند فلوتیکازون، مومتازون، بودزوناید و تریامسینولون در صورت داشتن علایم آلرژی مداوم به ویژه اگر بر کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد، موثرترین روش درمان هستند. حتی ممکنست به کنترل علایم همراه با آلرژی چشم کمک کنند.
در این دستورالعمل تاکید شده که سودوافدرین ضد احتقان خوراکی می تواند به رفع گرفتگی بینی کمک نماید اما ماده اصلی در متامفتامین است. سودو افدرین عوارض جانبی زیادی همچون بی خوابی، از دست دادن اشتها، تحریک پذیری و تپش قلب دارد. در صورت حاملگی مصرف این دارو سفارش نمی گردد.
به گزارش فست فود باز به نقل از هلث دی نیوز، نبود اطلاعات کافی به این معنا است که متخصصان این کالج نمی توانند در مورد روش های درمانی جایگزین مانند طب سوزنی یا داروهای گیاهی برای درمان تب یونجه سفارش هایی داشته باشند.

About Author