نیکاراگوئه نخستین کشور واردکننده واکسن برکت

مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت اظهار داشت: تفاهمنامه اهدا و صادرات واکسن کووایران برکت برای نظام سلامت ایران، اتفاق ارزشمندی است. صنعت دیرپای واکسن ایران بعد از کسب موفقیت های لازم در تولید و مصرف واکسن کرونا در کشور، از مرزها فراتر رفت.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا دکتر محمدحسین نیکنام اظهار نمود: در تفاهم نامه ای بر مبنای درخواست کشور جمهوری نیکاراگوئه، مجموعه دارویی برکت، واکسن کووایران برکت را صادر می کند. نخستین محموله با حجم ۲۰۰ هزار دُز به این کشور اهدا می شود.
وی ادامه داد: جمهوری نیکاراگوئه یکی از پنج کشور متقاضی واکسن کووایران برکت است. کرونا باآنکه صحنه های تلخ، ناگواری و دردناکی را برای بشریت داشت اما جلوه های خوبی از همکاری و همدلی را برای مقابله با این پاندمی فراهم نمود.
مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه اهدا و صادرات دارو و هم واکسن کووایران برکت به نیکاراگوئه، جلوه ای از همکاری دو کشور برای ارتقای نظام سلامت دو کشور است. بر مبنای تفاهمنامه های پیشین بین دو کشور، همکاری هایی در حوزه آموزش پزشکی، دارو، تجهیزات پزشکی و تحقیقات توافق شده است و همکاری جدید در حوزه واکسن کرونا، یکی از همکاریهای جدی و سطح بالا بین دو کشور است.
به گزارش وبدا نیکنام اظهار داشت: نیکاراگوئه نخستین کشوری است که واکسن کووایران برکت به آن وارد می شود و این نشان دهنده ارتباطات عمیق بین دو کشور است. وزارت بهداشت، توان خویش را برای تکمیل موفقیت های تولید کنندگان ایرانی واکسن کرونا به کار خواهد گرفت و در کمک به همه تولید کنندگان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

About Author