معاون فنی و سلامت محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: روزانه ۱۲۰۰ تیم بهداشتی در خدمت مسافران نوروزی هستند

به گزارش فست فود باز معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: روزانه هزار و ۲۰۰ تیم بهداشتی سیار و ثابت در خدمت مسافران نوروزی هستند.
محسن فرهادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اضافه کرد: کشیک های نوروزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ شروع شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ با نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی اماکن عمومی در خدمت مردم هستند.
وی گفت: این تیم بهداشتی علاوه بر این که در ارتباط با سلامت و ایمنی غذا تلاش می کنند، بر شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک کارکنان رستورانهای بین راهی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تفرجگاهها، مراکز سیاحتی و ز یارتی، پاساژها، هتل ها و غیرهد نظارت دارند و با در صورت مشاهده تخلف، موارد را متذکر شده و در غیر اینصورت واحد مربوطه پلمپ و به مراجع قضایی معرفی می گردند.
فرهادی اشاره کرد: از دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواسته شده استانهایی که مسافر پذیر بوده و با تراکم جمعیت در روزهای نوروز مواجهند، بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی آ نها نظارت مستمر و دقیق تری صورت گیرد.
به گفته وی، کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت در تعامل با دستگاههای مختلف تلاش می کنند خدمات مطلوبی را از لحاظ بهداشت و ایمنی به مسافران نوروزی ارائه دهند و از مردم نیز می خواهیم همکاری خوبی را با کارشناسان ما داشته باشند.
بیش از ۸۰ درصد خدمات دهندگان در مقابل کرونا واکسینه شدند
فرهادی با اعلان اینکه بیش از ۸۰ درصد خدمات دهندگان در مقابل کرونا واکسینه شدند، اشاره کرد: طرح محدودیت هوشمند کرونائی که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است از ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۰ تا حالا درحال اجرائی شدن است و بر دو اصل مهم واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه بهداشتی استوار است.
معاون مرکز فنی و سلامت محیط کار وزارت بهداشت اضافه کرد: کنترل و نظارت اصلی بر اجرای طرح بر عهده وزارت بهداشت بوده و طرح مدیریت هوشمند خیلی زندگی مردم را محدود نکرده ولی کنترل ها را افزایش داده است.

منبع:

About Author