رییس مرکز بهداشت قم: مرکز واکسیناسیون مصلی قم فعالیت خودرا از سرمی گیرد

به گزارش فست فود باز، رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به اهمیت تزریق واکسن برای زائران اربعین حسینی اظهار داشت: در راستای تسهیل و افزایش دسترسی زائران، مرکز تجمیعی واکسیناسیون مصلی از ۶ شهریورماه فعالیت خودرا شروع خواهدنمود.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در گفت وگویی اضافه کرد: با هدف حفظ سلامت زوار و هماهنگی انجام شده با مدیریت ستاد اقامه نماز جمعه، مرکز واکسیناسیون مصلی راه اندازی و به مدت یک ماه در خدمت مردم و زائرین خواهد بود.
وی تصریح کرد: این مرکز همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ شب و در ایام جمعه در زمان اقامه نماز جمعه فعال است.
وی عنوان کرد: جهت جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا و سویه های جدید آن بخصوص در مسافرت اربعین سفارش می شود تمامی افرادی که عازم سفر در اربعین حسینی هستند حداقل دو هفته پیش از سفر مبادرت به تزریق واکسن و تکمیل سابقه واکسیناسیون خود نمایند.
بستری بودن ۲۹ بیمار بدحال کرونایی در قم
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در گفت وگویی، بیان نمود: در ۲۴ ساعت منتهی به پنجم شهریور ماه جاری ۱۹ نفر با علایم مشکوک به کرونا پذیرش شدند.
مهدی مصری اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ بیمار قطعی به همراه ۷۴ بیمار مشکوک به کرونا در قم بستری هستند و در شبانه روز گذشته موردی از فوت کرونا مثبت ثبت نشده است.
وی ضمن اشاره به مثبت شدن ۱۵ تست از ۸۳ تست روزانه کرونا، خاطرنشان کرد: تابحال یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۷۶ دُز واکسن در قم تزریق شده است.
استان قم که از روز جمعه ۱۵ مردادماه جاری در وضعیت قرمز کرونایی و ۲۱ تیرماه در وضعیت نارنجی قرار گرفته بود، از روز ششم شهریورماه جاری به زرد تغییر رنگ داد./
منبع:

About Author