درباره ی تکنیک ۸-۷-۴ چه می دانید؟

فست فود باز: فست فود باز: متخصصان سلامت همیشه سفارش می کنند که یک شخص بزرگسال هر شب به هفت تا ۹ ساعت خواب (بسته به شرایط جسمی و روانی فردی خود) نیاز دارد تا زندگی همراه با سلامتی داشته باشد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس (NHS) با تأکید بر این سفارش یادآور می شوند که کمبود خواب طولانی مدت ممکنست با خیلی از بیماریها همچون چاقی، دیابت نوع دو، بیماریهای قلبی و عروقی، آلزایمر و بیماریها و اختلالات روان مانند اضطراب و افسردگی ارتباط داشته باشد.
کارشناسان سلامت باتوجه به ضرورت داشتن خواب کافی برای همه افراد و در تمام سنین همیشه اهتمام کرده اند برنامه های روزانه متفاوت یا روش هایی را پیدا کنند که مردم بتوانند آنها را به کار بگیرند تا به بهبود کیفیت خواب آنها کمک نماید.
یکی از این روش ها، “تکنیک تنفس ۸-۷-۴” نام دارد؛ تمرینی که هدف آن تنظیم کردن تنفس و کمک به آرام شدن بدن پیش از ساعت خواب است.
تکنیک ۸-۷-۴ چیست؟
به گزارش نشریه ایندیپندنت، “اندرو ویل”، پزشک آمریکایی در توضیح این تکنیک اظهار داشت: برای امتحان این روش در یک مکان آرام و راحت بنشینید و ابتدا باید حتما نوک زبانتان را روی بافت پشت دندان های جلویی بالای خود قرار دهید.
سپس به مدت چهار ثانیه نفستان را از بینی و بی صدا به داخل فرو دهید.
پیش از بازدم، نفست خودرا به مدت هفت ثانیه نگه دارید.
هنگام بازدم نیز به مدت هشت ثانیه هوا را با قدرت از دهانتان بیرون دهید، طوری که با این کار صدایی مانند “هو” کشیدن، ایجاد شود. سپس این کار را برای چهار چرخه تنفسی تکرار کنید.
دکتر ویل تاکید دارد که برای چهار ماه اول، افراد نباید این کار را بیش از چهار چرخه انجام دهند.
وقتی با این روش احساس راحتی بیشتری کردید، می توانید آنرا تا هشت چرخه افزایش دهید. این پزشک آمریکایی همین طور سفارش می کند که انجام این کار در هر نوبت هیچ گاه نباید از هشت چرخه بیشتر شود.
آیا این روش موثر است؟
ویل می گوید که این روش، راهکاری عالی و موثر برای مساعدت با خوابیدن افراد در شب است و همین طور کمک می نماید اگر نیمه شب بیدار شدند، بتوانند باردیگر بخوابند. او ادعا می کند که این روش می تواند به کاهش اضطراب، پایین آوردن ضربان قلب، پایین آوردن فشار خون و بهبود گوارش کمک نماید.
هرچند باید به این نکته توجه داشت که در مورد اثربخشی این روش، هیچ پژوهشی در مقیاس بزرگ هنوز انجام نشده و کارآیی آن بر طبق مهارتهای تنفسی بررسی شده است.

منبع: