فست فود باز: به گزارش فست فود باز، صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است، خوردن یک صبحانه مغذی می تواند به نوجوان کمک نماید تا تغذیه بهتر و حتی عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است، اما خیلی از کودکان و نوجوانان هر روز وعده غذایی بامداد را از دست می دهند. خوردن یک صبحانه مغذی می تواند به نوجوان کمک نماید تا تغذیه بهتر و حتی عملکرد بهتری در مدرسه داشته باشد.

بر اساس اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در ادامه برخی علل برای اهمیت مصرف صبحانه در نوجوانان مطرح شده است:

– انرژی: صبحانه در کنار خواب و ورزش، یکی از بهترین راه ها برای تأمین مجدد انرژی است. این یک فرصت عالی برای دریافت کربوهیدرات های سرشار از انرژی همچون مواد غذایی مانند نان سبوس دار است. با استفاده از ترکیبات پروتئینی و کربوهیدرات هایی مانند نان و پنیر، غلات سبوس دار با شیر یا مغز دانه ها یا کره بادام زمینی، صبحانه ای مقوی و پر انرژی دریافت کنید. صبحانه یک راه ایده آل برای تقویت انرژی است و ازاین رو نوجوانان در کلاس درس خواب نمی روند.

– افزایش تمرکز: مطالعات نشان داده است که خوردن یک صبحانه مغذی سبب بهبود عملکرد مغز – بخصوص حافظه و یادگیری می شود. این امر برای یادگیری دانش جدید و استفاده بعدی از آن برای یک امتحان بزرگ ضروریست.

– نمرات بهتر: تحقیقات نشان داده است نوجوانانی که صبحانه می خورند عملکرد تحصیلی بهتری دارند. محققان معتقدند هستند که صبحانه مواد مغذی ضروری برای سیستم عصبی را برای تقویت قدرت مغز تأمین می کند. همچین صبحانه خوردن، گرسنگی را می کاهد. نخوردن صبحانه می تواند سبب حواس پرتی شود و عملکرد تحصیلی، رفتار و عزت نفس را مختل کند.

– انتخاب های سالم: کسانی که صبحانه می خورند، تمایل دارند غذای سالم تری را در طول روز انتخاب کنند که می تواند بر سلامت طولانی مدت تاثیر مثبت بگذارد.

صبح را بخصوص در پاییز و زمستان، با یک کاسه دلپذیر عدسی گرم یا نان و چای و پنیر آغاز کنید. کودکان تان را به خوردن صبحانه تشویق کنید، باآنکه امکان دارد زمان بر باشد، اما کمک به نوجوان شما برای خوردن صبحانه مغذی، عادات غذایی سالم را بوجود می آورد که تا آخر عمر ادامه دارد.

منبع:

About Author