فست فود باز: فست فود باز: همه ما «زخم» را تجربه کرده ایم؛ بیشتر زخم ها در افراد سالم هنگامی که تمیز و عاری از عفونت باشند، به سرعت بهبود می یابند، اما برخی زخم ها نیز برای بهبودی به مداخله پزشکی نیاز دارند. برای بهبودی سریع تر زخم می توان یکسری نکات تغذیه ای را مورد توجه قرار داد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، همه ما زخم را تجربه می نماییم. بیشتر زخم ها در افراد سالم هنگامی که تمیز و عاری از عفونت باشند، به سرعت بهبود می یابند. در صورتیکه انواع دیگر زخم ها جدی تر هستند و اغلب به مداخله پزشکی نیاز دارند. خوشبختانه انتخاب مواد غذایی سالم با تامین انرژی، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین لازم به بهبودی این زخم ها کمک می نماید.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف برخی مواد غذایی می تواند به بهبود سریع تر زخم کمک نماید که در ادامه می آید:

– برای بهبود زخم، از وعده های غذایی سالم و متعادل که شامل مقادیر مناسب مواد غذایی از همه گروههای غذایی مانند پروتئین، میوه، سبزیجات، لبنیات و غلات است، استفاده کنید.

– سبزیجات و میوه های سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی یا اسفناج را مصرف کنید. برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب نموده و موادغذایی پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات یا غذاهای دریایی مصرف کنید. تعدادی از زخم ها ممکنست نیاز به مصرف بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی خاص برای بهبود داشته باشند. پیش از شروع مکمل ها با کارشناس تغذیه مشورت کنید.

– در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین مصرف کنید. یک منوی نمونه ممکنست شامل تخم مرغ برای صبحانه، خوراک لوبیا یا عدسی برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و خوراک مرغ یا گوشت کبابی برای شام باشد.

– آب زیاد بنوشید.

– مبتلایان به دیابت برای کنترل زخم شان، باید سطح قند خون را کنترل کنند تا از پیشرفت زخم ها جلوگیری کرده و بهبودی حاصل شود.

منبع: