سازمان جهانی بهداشت: مقابله فوری با بیماری های غیر واگیر ضروری می باشد

فست فود باز: سازمان جهانی بهداشت (WHO)، خواهان اقدام فوری برای مقابله با بیماری های غیر واگیر شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) خواهان تعهدات سیاسی در سطوح بالا و تسریع فوری اقداماتی شد تا با بیماری های غیر واگیر که از عوامل اصلی مرگ و میر و بیماری در جهان هستند مقابله شود.
در گزارش این سازمان آمده است: در مجموع سرطان، دیابت و بیماری های قلبی و ریوی به فوت ۴۱ میلیون نفر در سال منجر می گردد که این آمار ۷۱ درصد از تمامی موارد مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص می دهد. همینطور ۱۵ میلیون مورد از این مرگ و میرها در میان افراد ۳۰ تا ۷۰ سال اتفاق می افتد.
سازمان جهانی بهداشت برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ملل متحد که شامل کاهش یک سوم از مرگ و میرهای زود هنگام بر اثر بیماری های غیر واگیر تا سال ۲۰۳۰ است سفارش هایی را عرضه کرده است. یکی از اصلی ترین سفارش ها این است که دولت ها خود مسئولیت مبحث مقابله با بیماری های غیر واگیر را به عهده بگیرند و آن را صرفا به وزرای بهداشت محول نکنند.
همینطور دولت ها باید مجموعه ای از اولویت های خاص را در دستورالعمل سلامت روان و بیماری های غیر واگیر تعیین و اجرا کنند که بر مبنای نیازهای سلامت عموم مردم است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری های غیر واگیر شامل بیماری های قلبی-عروقی، سرطان، دیابت، بیماری مزمن تنفسی و اختلالات روانی است. مصرف دخانیات، نداشتن فعالیت فیزیکی، مصرف مواد الکلی و رژیم غذایی ناسالم خطر مرگ بر اثر مبتلا شدن به این بیماری ها را بالا می برد.

About Author