اخطار رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی

به گزارش فست فود باز رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: این دانشگاه بیشتر از ۲۶۸ میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی طلب دارد که نیمی از آن مربوط به معوقات سال ۹۷ است.
دکتر محمدرضا میرجلیلی در گفتگو با ایسنا، اضافه کرد: ۷۰ درصد کل بیمه شدگان استان یزد، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و نامنظم بودن پرداخت ها به مراکز درمانی، مشکلات عدیده ای را برای واحدهای تابعه این دانشگاه در سراسر استان بوجود آورده است.
وی افزود: تاخیر و نامنظمی پرداخت ها از جانب سازمان تامین اجتماعی با نص صریح مقررات هم مغایرت دارد، این درحالیست که از یک طرف تامین اجتماعی مطالبات دانشگاه را مدتهاست پرداخت نکرده است و از سوی دیگر، شرکت های پخش دارو و تجهیزات پزشکی که وابسته به تامین اجتماعی هستند، برای فروش کالا به دانشگاه حتی مطالبه پرداخت نقدی دارند. این وضعیت بطور قطع قابل تداوم نیست و سلامت و خدمات رسانی به مردم بویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
میرجلیلی با اشاره به گلایه های روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در این رابطه تصریح کرد: این سخن درست و به حقی است که همکاران ما در اغلب استان ها متاسفانه و باوجود میل باطنی، در صورت عدم دریافت مطالبات معوقه و عدم برقراری یک مکانیسم مطمئن برای باز پرداخت مطالبات، بیشتر از این قادر به رفع و رجوع کردن صدمه های این تاخیرها نیستند و برای پرهیز از هرگونه وقفه در چرخه ارائه خدمات در بیمارستان های تابعه دانشگاه های علوم پزشکی، مجبورند ارائه خدمات درمانی را در قبال دریافت مستقیم هزینه آن با تعرفه دولتی از بیمه شدگان تامین اجتماعی تداوم بخشند و البته این عزیزان در قبال ارائه صورتحساب رسمی می توانند سهم بیمه از هزینه های خویش را از تأمین اجتماعی مستقیما دریافت نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: فکر می کنم ما و همکاران مان در دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های تابعه همه راه های ممکن برای حفظ چرخه ارائه خدمت را پیموده باشیم و اولویت نخست و بدیهی تداوم خدمت رسانی است که در خوشبینانه ترین حالت تا آخر ماه جاری ادامه وضع فعلی میسر نخواهد بود و بعد از آن تدبیر حکم می کند از بیمه شدگان عزیز تامین اجتماعی لااقل هزینه خدمات، مستقیما دریافت شود و آنگاه بیمه شدگان محترم این سازمان، سهم بیمه را مستقیما از سازمان بیمه تامین اجتماعی در قبال عرضه صورتحساب رسمی دریافت نمایند.
میرجلیلی در ادامه عنوان کرد: مشکلات کنونی مراکز درمانی سبب شده با تشکیل جلسات مختلف و رایزنی و خواهش و تمنا از طلبکاران مجموعه های درمانی دانشگاه، لوازم مصرفی را به صورت روزانه یا هفتگی تهیه می نماییم.
وی اظهار داشت: با عنایت به موقعیت جغرافیایی یزد، نیمی از مراجعان به مراکز درمانی ما را افراد غیربومی و از استان های همجوار می سازند و این موضوع، تاثیر مستقیمی بر افزایش بار مالی و بدهی بیمه ها همچون تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی را داشته است و ادامه وضع فعلی بطور قطع بر روند خدمت رسانی به جامعه عزیز کارگری این استان و استان های همجوار تاثیر نامطلوبی خواهد گذاشت و امیدواریم برای این معضل از جانب مسئولین محترم تامین اجتماعی راهکاری عملی و فوری اتخاذ شود.

About Author