به گزارش فست فود باز محققان در بررسی های خود به ارتباط بین سردرد مزمن و درد کمر پی بردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بازنگری نتایج ۱۴ مطالعه نشان می دهد: افراد مبتلا به هر یک از دو عارضه سردرد مزمن یا درد کمر دو برابر بیشتر احتمال دارد که بیماری دیگر را تجربه کنند.
سردرد مزمن و درد کمر مداوم همچون بیماری های ناتوان کننده هستند. یافته های جدید حاکی از وجود رابطه بین این دو بیماری است که می تواند عاملی برای یافتن روشی جدید در عرضه درمان های موثر باشد.
پزشکان اغلب این دو بیماری را جداگانه درمان می کنند اما فرضیه ای در بعضی افراد وجود دارد که این دو بیماری در کنار یکدیگر ظاهر می شوند. بنابراین، درمان هر دوی آنها بعنوان یک بیماری نتایج بهتری به همراه دارد.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نموده است: بیشتر از چهار درصد از جمعیت بزرگسال در جهان در هر ماه، ۱۵ روز یا بیشتر گرفتار سردرد می شوند.
طبق اعلام موسسه ملی اختلالات عصب شناختی و سکته مغزی آمریکا، همینطور حدود ۸۰ درصد از بزرگسالان حداقل یک مرتبه در عمر خود درد کمر را تجربه می کنند و حدود ۲۰ درصد از این افراد گرفتار درد مزمن کمر می شوند.
در سال ۲۰۱۳ محققان آلمانی در مطالعه ای به ارتباط بین درد کمر و میگرن مزمن و سردردهای تنشی پی بردند. حالا تعدادی از پژوهشگران انگلیسی در بررسی های خود بر وجود این رابطه تاکید نمودند.
محققان در این بررسی به یک نوع سردرد و یک نوع کمر درد تمرکز کردند: سردردهای مزمن و درد کمر مداوم. بازنگری نتایج بدست آمده در ۱۴ مطالعه حاکی از وجود رابطه مثبت بین این دو عارضه بوده است.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان تاکید کردند: افرادی که گرفتار یکی از این دو عارضه هستند در مقایسه با افرادی که سردرد یا درد کمر را هیچگاه تجربه نکرده اند به صورت میانگین دو برابر بیشتر احتمال دارد به آن یکی عارضه دیگر مبتلا شوند.

About Author