خارج کردن ۲۷ توده از رحم دختر ۳۹ ساله بندرعباسی

فست فود باز: جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان های شهید محمدی و خلیج فارس بندرعباس از خارج کردن ۲۷ توده (میوم) کوچک و بزرگ از رحم دختر ۳۹ ساله در بندرعباس آگاهی داد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر آمنه رنجبر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار نمود: بیمار به سبب درد و خونریزی میوم مزمن که سال ها از آن رنج می برد به بیمارستان بازگشت می کند که بعد از بررسی، تعداد زیادی توده (میوم) کوچک و بزرگ که بزرگ ترین آن به ۸ سانتی می رسید، گزارش شد و بیمار کاندیدای جراحی در بیمارستان شد.

وی اضافه کرد: در این عمل جراحی که به صورت عمل باز صورت گرفت و سه ساعت به طول انجامید، به سبب گسترش میوم ها و درد و خونریزی احتمال خارج کردن رحم وجود داشت پس با عنایت به بار روانی این مساله برای بیمار و خانواده وی و اینکه بیمار مجرد بود، تیم جراحی تمام اهتمام خودرا برای حفظ رحم بیمار انجام داد که در نهایت عمل با حفظ رحم با موفقیت صورت گرفت.

این جراح و متخصص زنان و زایمان بیان کرد: میوم های خارج شده از شکم بیمار شامل ساب موکوزال، اینترامورال و ساب سروزال بودند، که هر یک با عنایت به ساختارشان در نقاط مختلف رحم رشد می کنند.

رنجبر اشاره کرد: بیمار بعد از عمل به مدت سه روز در بخش بستری، تحت نظر بود و با شانس باروری در زندگی زناشویی و با خوشی و رضایت خانواده از بیمارستان مرخص شد.

وی اشاره کرد: میوم ها ازجمله توده های خوش خیم در رحم هستند و معمولاً طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می شوند و در صورت علامت دار بودن و عدم پاسخ به درمان های دارویی با عنایت به اندازه و موقعیت، امکان دارد نیاز به خروج آنها به تنهایی و یا حتی با برداشت رحم همراه شود.

منبع:

About Author