ابتلای ۳۰ درصد ایرانیان به بیماری های گوارش و کبد

به گزارش فست فود باز رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد، اظهار داشت: نزدیک ۳۰ درصد مردم ایران گرفتار بیماری های گوارش و کبد هستند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر رضا ملک زاده با اشاره به اینکه یکی از شایع ترین بیماری ها در کشور، بیماری های گوارش و کبد هستند، اظهار داشت: نزدیک ۳۰درصد مردم ایران گرفتار درجاتی از بیماری های گوارش و کبد هستند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰درصد علل مرگ های زودرس در ایران سکته های قلبی و مغزی است، اظهار داشت: بیشتر این بیماران گرفتار کبد چرب نیز هستند و اگر بتوانیم کبد چرب را مراقبت و کنترل نماییم، آمار سکته ها را نیز می توانیم کاهش دهیم.
این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مردم ایران از بیماری ریفلاکس رنج می برند، اضافه کرد: سوژه دیجیتال هلث یکی از موارد مهمی است که در کنگره نوزدهم گوارش و کبد مورد بحث قرار می گیرد.
بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، ملک زاده با اشاره به بیماری آی بی دی یا بیماری مزمن التهابی روده، اشاره کرد: مهم ترین عوامل ایجاد این بیماری اسهال خونی مزمن است و بیماری است که مادام العمر بوده و همیشه باید بیمار دارو مصرف کند.
رئیس نوزدهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد ایران با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه تولید داروهای مربوط به بیماری های گوارش و کبد، اضافه کرد: تمام داروهای موجود در دنیا که برای درمان بیماری های گوارش و التهاب روده مصرف می شود، در ایران تولید شده و با کیفیت عالی و قیمت مناسب عرضه می شوند.

منبع:

About Author