مازندران وارد وضعیت قرمز کرونایی شد

فست فود باز: بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی، رامسر به عنوان اولین شهر مازندران در موج ششم کرونا به رنگ قرمز در آمد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، رامسر آخرین شهرستان مازندران بود که با فروکش کردن پیک پنجم کرونا از وضعیت قرمز کرونایی در بیستم شهریور خارج شده بود و الان نخستین شهرستانی است در آغاز موج ششم به رنگ قرمز درآمده است.
رنگ قرمز در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای وضعیت فوق العاده پرخطر است. شهرستان هایی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا روزانه بیشتر از ۱۰ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت به خاطر مبتلا شدن به کرونا بستری مبتلا می شوند.
طبق ارزیابی جدید سامانه ماسک که امروز دهم بهمن انتشار یافت، رنگ کرونایی پنج شهرستان مازندران هم از زرد به نارنجی یا پرخطر تبدیل گشته است. ساری، آمل، بابل، بهشهر و نکا شهرستان هایی هستند که از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده اند.
همچنین بنابر ارزیابی سامانه ماسک شهرستان سوادکوه که پیش از این در وضعیت نارنجی قرار داشت، همچنان این رنگ را حفظ نموده است.
رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر ازمیان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.
همچنین هم اکنون شهرستان های سیمرغ، سوادکوه شمالی، بابلسر، نوشهر، چالوس و تنکابن که پیشتر در وضعیت آبی قرار داشتنند وارد وضعیت زرد کرونایی شده اند.
وضعیت شهرستان های گلوگاه، قائمشهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، نور، عباس آباد و کلاردشت هم بدون تغییر همچنان زرد است.
رنگ زرد در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط به حساب می آید. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زردتعریف می شوند.
طبق ارزیابی سامانه ماسک، میاندرود تنها شهرستانی است که رنگ آبی کرونایی را حفظ نموده است.
رنگ آبی هم به معنای وضعیت کم خطر کرونایی و به این معنا است. شهرستان هایی که آمار روزانه بستری کمتر از چهار نفر داشته باشند با وضعیت آبی رنگ بندی می شوند.
بر اساس اعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری های کرونایی استان با ۹۴ بیمار جدید به ۴۴۶ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر مبتلا شدن به کرونا جان باختند.
منبع:

About Author