اگر زندگی عادی از سر گرفته شود؛ احتمالا اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت

به گزارش فست فود باز البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت: واقعیت این است هر چند ما از ایجاد بحران جدی در طول یک ماه و نیم اخیر جلوگیری کرده ایم ولی اگر قرار باشد روند نرمال سازی به زندگی مردم بازگردد بحران جدی تری در پیش خواهیم داشت
حسین کریم در نشست مطبوعاتی امروز دوشنبه ۱۸ فروردین که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار نمود: طی یک ماه و نیم گذشته به کمک همیاری و مشارکت مردم، تلاش کادر بهداشت و درمان، همکاری ارگان های درگیر با موضوع کرونا و اطلاع رسانی درست اصحاب رسانه توانسته ایم تا حد قابل قبولی در مقابل ویروس کرونا پیروز شویم.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، وی افزود: در ایام اول شیوع ویروس کرونا در البرز با مشکلات خاصی مواجه بودیم که کمبود تجهیزات و امکانات محافظتی، ترس و اضطراب گسترده در بین مردم، قاچاق تجهیزات بهداشتی و درمانی، ناهماهنگی در توزیع اقلام ضدعفونی کننده و کمبود امکانات درمانی قسمتی از آنها بود.
وی اظهار داشت: طی این مدت با وجود فشار و استرسی که به کادر بهداشت و درمان استان وارد شد، تک تک آنها مثل سربازان دوران جنگ در محل خدمت خود حاضر بوده و بدون استراحت برای حفظ سلامت و جام همشهریانمان تلاش نموده اند.
این مسئول توضیح داد: با تلاش اعضای ستاد مدیریت کرونای استان امروز به جایی رسیده ایم که برای بیش از ۷۵ درصد البرز نشینان تست غربالگری انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: خوشبختانه پس از پیک اولیه این بیماری به وضعیت مناسبی در استان رسیده ایم و تعداد بیماران بستری از ۵۰۵ نفر به ۴۳۰ نفر رسیده است.
وی اشاره کرد: علاوه براین طی این مدت موفق شده ایم سن مبتلاشدن به این بیماری را بالاتر برده و بدین سان آمار جوانانی که بر اثر کرونا جان خودرا از دست می دهند را کاهش دهیم.
کریم اضافه کرد: متوسط سن مبتلاشدن به این بیماری در البرز طی روزهای اول شیوع ۵۰ سال بوده که حالا به حدود ۶۰ سال رسیده است.
وی اشاره کرد: خوشبختانه از شروع شیوع این ویروس تا کنون هیچ یک از کارکنان و کادر بهداشت و درمان استان بر اثر مبتلاشدن به این ویروس جان خودرا از دست نداده اند.
کریم اشاره کرد: واقعیت این است هر چند ما از ایجاد بحران جدی در طول یک ماه و نیم اخیر جلوگیری کرده ایم ولی اگر قرار باشد روند نرمال سازی به زندگی مردم بازگردد بحران جدی تری در پیش خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اشاره کرد: اگر با باز شدن اصناف، بانک ها، ادارات و… مردم بخواهند مثل روزهای عادی و بدون رعایت اصول بهداشت فردی و رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای عمومی تردد داشته باشند، به احتمال زیاد اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت.
وی افزود: اگر مردم رعایت نکنند هر مغازه، اداره، بانک و… می تواند منتقل کننده ویروس باشند.
کریم اشاره کرد: از مردم درخواست داریم با حساسیت ۱۰ برابر بیشتر از یک ماه و نیم گذشته اصول بهداشت فردی را رعایت نمایند، از منزل خارج نشوند و در صورت اجبار برای خروج حتما مواد ضدعفونی کننده به همراه داشته باشند.
وی با اعلان اینکه هنور قسمتی از تصمیم گیری دولت برای نرمال سازی امور انجام نشده و ۳۰ فروردین در این خصوص تصمیم گیری می شود، اظهار داشت: افکارعمومی نباید اجازه دهد برخی شرایط عادی جلوه داده شود.
وی با اعلان اینکه درست است که معیشت برخی در این روزها به مخاطره افتاده، اظهار نمود: تصور کنید که یکی از عزیزانتان بر اثر مبتلاشدن به کرونا جان خودرا از دست بدهد، در این شرایط با چند میلیارد تومان می توان این لطمه را جبران کرد.
کریم اشاره کرد: افرادی که پولی پس انداز دارند، ماشین و خانه دومی دارند الان زمان هزینه کرد آن برای حفظ سلامت خود و خانواده است چون اگر کوچکترین مشکلی پیش بیاید دیگر قابل جبران نخواهد بود.
وی در آخر اضافه کرد: از مردم درخواست می شود با رعایت سفارش ها درباب چگونگی پیش گیری از این بیماری شرایط حفظ جان خود و عزیزانشان را فراهم آورند تا با مدد الهی و مراعات مردم و تلاش تیم سلامت دامنه شیوع این ویروس از میان برداشته شود.

منبع:

About Author