محدودیت های کرونایی در آلمان تمدید گردید

محدودیت هایی کرونایی در آلمان که شامل ممنوعیت های شدید تماس و تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی می شود، تمدید گردید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل، صدراعظم و سران دولت های ایالتی روز گذشته (پنج شنبه) تصمیم گرفتند که محدودیت های در ارتباط با کرونا را به مدت سه هفته تمدید کنند.
این محدودیت ها که از ماه نوامبر ادامه دارد و شامل مقررات تماس افراد با یکدیگر، استفاده از ماسک، تعطیلی غذاخوری ها، کافه ها، مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی می شود، قرار بود تا روز ۲۰ دسامبر معتبر باشند. مرکل بعد از نشست پنج ساعته با سران دولت های ایالتی اظهار داشت که نشست بعدی آنها جهت بررسی اوضاع در روز چهارم ژانویه برگزار می شود.
در نشست روز پنجشنبه رئیس دولت ایالتی بایرن اظهار داشت که شرایط فعلی قابل قبول نیست و تمدید محدودیت ها دست کم تا دهم ژانویه ضروری و درست است.
صدراعظم آلمان تصریح کرد: هدف از این اقدامات کاهش میزان مبتلایان است و تا زمانی که شمار مبتلایان در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور به زیر ۵۰ نفر نرسد، دولت برای مقابله با این ویروس کشنده به اقدامات گوناگونی دست خواهد زد.
به گزارش دویچه وله، ایشان در ادامه اظهاراتش اظهار داشت: دولت فدرال و دولت های ایالتی با تمام توانشان در حال برنامه ریزی واکسیناسیون همچون ایجاد مراکز ویژه برای این منظور هستند. احتمال می رود که اولین واکسن کرونا در ماه دسامبر عرضه شود.
بنابر آمار وردُمتر، تابحال یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۷۴۲ نفر در آلمان به این بیماری مبتلا شده اند و در لیست جهانی، این کشور جایگاه ۱۲ ام را به لحاظ شمار مبتلایان دارد و هم چنین ۱۸ هزار و ۲۶۰ تن از مبتلایان هم جان خویش را از دست داده اند.

منبع:

About Author