۴۳۷ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی بستری هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه آمار مبتلایان و بستری های کوید ۱۹ در آذربایجان شرقی روند ثابتی دارد، اظهار داشت: الان در مجموع ۴۳۷ کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.
روزبه رجایی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری اضافه کرد: روزانه حدود ۸۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری می شوند.
وی با تکیه بر ضرورت عزم همگانی برای رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت: همچنان با بیماری کووید ۱۹ درگیر هستیم.
وی افزود: در بهمن ماه به صورت متوسط روزانه ۸۰ تا ۸۵ نفر در بیمارستان های آذربایجان شرقی به علت مبتلا شدن به بیماری کوید ۱۹ بستری شدند.
رجایی افزود: اگر مردم اصول پیشگیری را رعایت نکنند یا بیماری را عادی انگاری کنند، بیماری مجددآ در آخر سال اوج خواهد گرفت.
آذربایجان شرقی از آغاز انتشار کرونا تا اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی به غیر از ۲ ماه نخست در بقیه مواقع در وضعیت قرمز قرار داشت، اما با اجرای این طرح آمار مبتلایان، بستری های و فوتی های ناشی از شیوه کوید ۱۹ بشدت کاهش پیدا کرد.
در روزهای اخیر مشاهده یک مورد مبتلا شدن به کرونای انگلیسی در شهرستان اهردر ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز، بار دیگر زنگ خطر اوج گیری بیماری در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی با اولویت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به صدا درآورده است.
تا پیش از اجرای طرح جامع محدودت های کرونایی در آذربایجان شرقی، آمار فوتی های روزانه کرونا در استان در اوج به حدود ۸۰ نفر، تعداد بستری ها به یکهزار و ۸۰۰ نفر رسیده بود.

About Author