اخطار سازمان جهانی بهداشت: تضمینی برای آخر زودهنگام کرونا نیست

فست فود باز: یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت «زودهنگام» و «غیرواقع گرایانه» است که فکر نماییم همه گیری کرونا تا آخر سال متوقف خواهد شد اما واکسن های جدید می توانند به کاهش چشم گیر بستری در بیمارستان و مرگ کمک نماید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: دکتر مایکل رایان مدیر برنامه اقدامات اضطراری سازمان جهان بهداشت گفت تمرکز جهان حالا فقط باید این باشد که انتقال کووید-۱۹ را به پایین ترین سطح برساند.
وی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: اگر باهوش باشیم می توانیم شمار بستری ها در بیمارستان ها و مرگ و میر ناشی از کرونا و مسائل ناخوشایند در ارتباط با همه گیری را تا آخر سال کاهش دهیم.
رایان اظهار داشت: اطلاعات جدید به سازمان جهانی بهداشت اطمینان داده که خیلی از واکسن هایی که مجوز گرفته اند به مهار گسترش انفجارگونه ویروس کمک کرده اند.
این مقام سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: اگر واکسن ها نه تنها به کنترل مرگ و بستری در بیمارستان ها بلکه به کاهش ریسک انتقال کنند میتوان باور کرد که میتوان با سرعت بیشتری روند همه گیری را کنترل کرد.
رایان البته درباره خوش بینی در این حوزه اخطار داد و گفت هیچ چیز نمی تواند آخر همه گیری را که روندی متغیر است تضمین کند. اما حالا ویروس بسیار تحت کنترل است.
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از این که جوانان و بزرگسالان سالم در کشورهای ثروتمند پیش از افراد دارای ریسک بالا در کشورهای در حال توسعه واکسینه شده اند ابراز تاسف کرده است.
وی ضمن اشاره به واکسیناسیون برنامه کوواکس تحت حمایت سازمان ملل در کشورهای غنا وساحل عاج، از این که واکسینه کردن این کشورها سه ماه پس از این روند در بریتانیا، آمریکا و کانادا شروع شده است، انتقاد نمود و گفت کشورها نباید در زمینه واکسینه کردن رقابت کنند این یک رقابت مشترک ضد ویروس می باشد ما از کشورها می خواهیم به بخشی از تلاش جهانی برای سرکوب ویروس ملحق شوند.
این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با این وجود از انتقاد از کشورهایی که افراد جوان تر و سالم تر را واکسینه کرده اند ولی از کمک به کشورهایی که حتی نتوانسته اند افراد صدمه پذیر را واکسینه کنند دریغ کرده اند؛ خودداری کرد.
آدهانوم پیش تر گفته بود که برای نخستین بار در ۷ هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا، در هفته گذشته افزایش یافته است. این افزایش پس از ۶ هفته متوالی کاهش مبتلا شدن گزارش شده است.
مدیرکل سازمان جهانی بهدشات این افزایش را «امید کننده» توصیف کرد و اظهار داشت: سازمان متبوعش در حال همکاری برای درک بهتر چرایی افزایش ابتلاها است که بخشی از آن ظاهرا به علت «کاهش اقدامات در رعایت بهداشت عمومی» است.
کرونا تابحال سبب مرگ ۲ میلیون و۵۵۱ هزار و ۳۸۰ نفر و ابتلای بیشتر از ۱۱۵ میلیون نفر در جهان شده است.

About Author