سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: خراسان جنوبی رتبه سوم سرانه تخت ویژه بیمارستانی را دارد

به گزارش فست فود باز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی هم اکنون رتبه سوم کشوری بعد از استانهای تهران و سمنان به لحاظ سرانه تخت ویژه در صد هزار نفر جمعیت را دارد.
سید محمد موسوی میرزایی روز یکشنبه به رسانه ها گفت: همین استان محروم رتبه چهارم سرانه تخت فعال به نسبت جمعیت استان در کشور را دارد و این پیشرفت ها با کوشش های فراوان در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.
وی با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به مردم و جامعه دانشگاهی اظهار داشت: با نگاهی اجمالی و گذرا به دستاوردهای حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در می یابیم که به لطف و برکات انقلاب و نظام اسلامی، پیشرفت های شایان توجهی در سیستم سلامت رقم خورده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به این که در سالهای پیش از پیروزی انقلاب، افراد برای تحصیل در رشته های پزشکی به خارج از کشور چشم داشتند اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سال ۱۳۶۴ افتتاح شد و تا به امروز توانسته است بخش اعظمی از مشکلات درمانی را رفع کند.
موسوی میرزایی با اعلان اینکه خیلی از مدیران فعلی دانشگاه همچون وی، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند اظهار داشت: هم اکنون هر سال پزشکان زیادی در تخصص های مهم و مختلف از این دانشگاه دانش آموخته می شوند.
وی گفت: پیش از انقلاب فضاهای درمانی زیادی وجود نداشت اما هم اکنون ۱۷ بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان خراسان جنوبی وجود دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این که ۳۱۳ عضو هیات علمی دانشگاه وظیفه تربیت حدود ۴ هزار دانشجو در ۶۵ رشته آموزشی را برعهده دارند اظهار داشت: در سایر حوزه های پژوهشی، عمرانی، غذا و دارو، بهداشتی و تامین تجهیزات پزشکی نیز شاهد اقدامات بزرگی از شروع پیروزی انقلاب اسلامی تا حالا بوده ایم.
وی با اعلان اینکه دستاوردهای سیستم سلامت با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست اضافه کرد: این اختلاف بزرگ و معنادار است و نمی گردد چنین قیاسی را کنار یکدیگر قرار داد.
موسوی میرزایی اظهار داشت: ایران اسلامی از لحاظ وضعیت پزشکی، تربیت پزشک متبحر و وجود زیرساخت ها و امکانات پزشکی از کشورهای رده بالای دنیا بشمار می رود و همه به این مساله واقف هستند.
وی افزود: شیوع ویروس کرونا به همگان ثابت کرد ایران نسبت به خیلی از کشورهای صاحب نام اروپایی و حتی آمریکا مشکلات کمتری داشت و زودتر توانست این بیماری را مهار و کنترل کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: پیشرفت های فراوانی در حوزه های مختلف پس از پیروزی انقلاب حاصل شده و در زمینه سلامت به طرز قابل توجهی چشمگیرتر بوده است.
وی اضافه کرد: آمار نشان میدهد وضعیت حوزه بهداشتی نیز نسبت به دوران پیش از انقلاب رشد کمی و کیفی زیادی داشته و افزایش قابل توجه تعداد خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، شبانه روزی و تعداد پزشکان، دندانپزشکان و سایر نیروها مشهود است.
موسوی میرزایی اظهار داشت: ما در دوران انقلاب به دنیا آمده، رشد کرده ایم و تلاش می نماییم این انقلاب به نقطه مطلوب برسد در عین حال به جایگاهی که حالا انقلاب در آن قرار دارد افتخار کرده و سرمان را بالا می گیریم که جزئی از این خانواده هستیم و کمک می نماییم در زیر سایه انقلاب بیشتر در خدمت مردم و جامعه باشیم.
منبع:

About Author