گروه جهادی الکفیل روزانه بیشتر از ۳۰۰ نفر را در کرمانشاه معاینه پزشکی می کند

مسئول گروه جهادی جمعیت الکفیل ضمن اشاره به نوع کمک مومنانه این گروه به اقشار محروم و نیازمند اظهار داشت: گروه جهادی الکفیل در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در کمک رسانی مومنانه به جامعه؛ در طول اقامت خود در شهر کرمانشاه روزانه به بیشتر از ۳۰۰ نفر خدمات درمانی عرضه می دهد.
سید «امیر عبدالملکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اضافه کرد: جمعیت الکفیل؛ متشکل از طلاب و نخبگان در سرتاسر کشور توفیق خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه را دارد و در طول ۲ سال قبل در استان هایی همچون کردستان، هرمزگان، قزوین، آذربایجان غربی، البرز و تهران در چارچوب کمک های درمانی به مردم خدمت رسانی می کند.
وی در ادامه با تبریک عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: گروه جهادی الکفیل به مناسبت عید مبعث به مدت چهار روز در شهر کرمانشاه در جهت ارائه خدمات درمانی به مددجویان کمیته امداد حضور دارد.
عبدالملکی بیان داشت: این گروه جهادی انواع خدمات پزشکی و درمانی را مانند دندان پزشکی، چشم پزشکی، اورولوژی، قلب و عروق، ارتوپدی، زنان و زایمان، اطفال، جراحی داخلی، پزشک عمومی، مشاوره و روانشناشسی، مشاوره های طب اسلامی مانند بادکش، فست، آموزش مزاج و طبع شناسی به بیماران ارائه می شود.
وی عنوان کرد: سفر این گروه جهادی به استان ها بنا بر دعوت سازمان بهزیستی، کمیته امداد و موسسه های خیریه در جهت درمان مددجویان آنها صورت می گیرد، یعنی از قبل فهرست و نوبت و نیاز درمانی بیماران احصاء شده است.
مسئول گروه جهادی جمعیت الکفیل در ادامه اظهار داشت: امروز بنا بر دعوت کمیته امداد برای ارائه خدمات درمانی مجانی به مددجویان عزتمند این نهاد در شهر کرمانشاه به مناسبت عید مبعث حضور پیدا کردیم و علاوه بر معاینه رایگان، تا آنجاییکه پتانسیل و ظرفیت مان برسد داروها هم مجانی به بیماران ارائه می دهیم.
عبدالملکی با اشاره به اینکه در این معاینه های پزشکی تمام پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونا رعایت می شود، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی مقرر شده، روزانه به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در کرمانشاه خدمات درمانی ارائه شود و اگر نیاز بود برای درمان بیماران بیشتر از زمان چهار روز هم در کرمانشاه خواهیم ماند.
وی یکی از سیاست های گروه جهادی الکفیل توجه به مناطق محروم و حاشیه نشین شهرها و کلان شهرها دانست و اظهار داشت: معمولاً گروههای جهادی به مناطق محروم دور افتاده توجه می کنند و از محرومان جامعه در حاشیه شهر غافل هستند بنابراین تمرکز ما اقشار ضعیف جامعه در حاشیه نشین ها شهری است.
عبدالملکی همینطور یکی دیگر از سیاست های این گروه جهادی را ارائه برنامه های فرهنگی در کنار خدمات درمانی اعلام نمود و اظهار داشت: در کنار سایت پزشکی که این گروه جهادی برای درمان بیماران مستقر کرده، معمولاً یک آمفی تئاتر برای پخش برنامه های مذهبی، ملی فیلم و آموزش برای کودکان و همراه بیماران دایر می شود و همینطور به کودکان کالاهای فرهنگی درمانی مانند مسواک و خمیر دندان مجانی یا به بزرگترها کالاهای بهداتشی عرضه می شود.
وی بیشتر رجوع کنندگان به این تیم پزشکی را زنان دانست.
استان کرمانشاه بیشتر از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت در کلانشهر کرمانشاه ساکن است.

About Author