رئیس دانشگاه علوم پزشکی: ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در قم بستری شدند

به گزارش فست فود باز رییس دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۳۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری و تحت معالجه و درمان قرار گرفتند.
به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در گفت وگویی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به بیست وهشتم اسفندماه ۴۷ تَن مشکوک و یا با علایم قطعی مبتلا شدن به کرونا توسط اورژانس بیمارستان های استان مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: ۴۰ نفر که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، هم به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.
مصری افزود: ۲ نفر که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، جانباختند.

وی کل بیماران کرونایی که در استان بستری هستند را ۱۳۶ تَن ذکر کرد و اظهار داشت: ۲۳ تَن به علت وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: از ۹۰ آزمایش کرونای انجام شده، ۱۶ مورد مثبت شد.
وی همینطور خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم، یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۰۴ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.
در تازه ترین رنگ بندی اعلام شده از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از روز جاری بیست وهشتم اسفندماه، قم در لیست مناطق زرد کرونایی قرار گرفت.

منبع:

About Author