نکته سلامت؛ فواید شوید را بشناسیم، بهبود سیستم ایمنی و دستگاه تنفسی

فست فود باز: شوید یک گیاه معطر پرفایده است که عموما به خاطر خواص دارویی اش به افراد دیابتی سفارش می گردد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، به قول دکتر «جیمز دوک»، از پایگاه اطلاعات قومی بوتانیک آمریکا، شوید دارای حدود ۷۰ ماده شیمیایی است که می تواند به مقابله با دیابت کمک نماید. اما شوید دارای خواص دیگری هم هست که در ادامه اشاره می شود:
حفظ سلامت استخوان ها: برگ های شوید بی نهایت سرشار از کلسیم بوده که برای سلامت استخوان ها مفید می باشد. مصرف شوید می تواند به دوری از بیماری های نظیر پوکی استخوان و شکستگی های مکرر کمک نماید. گنجاندن شوید در رژیم غذایی به حفظ استخوان های قوی در افراد مسن کمک می نماید.
تسکین مشکلات ناشی از نفخ: تجمع گاز در بدن باعث تولید ناراحتی می گردد. اما شوید دارای خاصیت بادشکن بوده و امکان خروج گاز اضافی را با استفاده از دستگاه گوارش فراهم نموده و باعث تسکین ناراحتی ناشی از نفخ می گردد.
حفظ سلامت و بهداشت دهان: شوید برای سلامت دهان هم مفید می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در شوید مانع از بروز عفونت های لثه می شوند. همینطور به علت وجود اسانس درون آن، از عفونت های میکروبی پیشگیری می کند.
بهبود ایمنی: شوید با استفاده از محافظت از بدن در مقابل عفونت های میکروبی، باعث افزایش عملکرد ایمنی بدن می گردد. شوید دارای خواص ضدمیکروبی است که سیستم ایمنی بدن را قوی می کند.
بهبود سلامت تنفسی: اسانس موجود در شوید به طورطبیعی دارای خواص ضداحتقان و ضدهیستامین است که باعث از بین رفتن احتقان در سیستم تنفسی می گردد. همینطور سلامت دستگاه تنفسی را بهبود می بخشد.

About Author