سفارش های غذایی برای زنان بالای ۴۰ سال

فست فود باز: سپس ۴۰ سالگی بدن زنان تغییرات زیادی می کند و مشکلات متابولیسمی و هورمونی در این زمان افزایش می یابد و از همین رو توجه به سلامت در این دوره اهمیت خاصی دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، با افزایش سن تراکم استخوان ها کاهش یافته و موجب بروز مشکلاتی مانند سختی در راه رفتن، شکنندگی، ورم، درد مفاصل و دیگر مشکلات می شود.
در ادامه برخی سفارش های تغذیه ای برای حفظ سلامت زنان بالای ۴۰ سال آورده شده است:
آب: کاهش سطح هورمون استروژن یکی از علل اصلی یائسگی است که علائم خیلی از جمله خشکی پوست را به همراه دارد. به همین علت باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا رطوبت و زیبایی پوست خودرا حفظ کنید. مصرف آب کافی هم چنین به کاهش نفخ باز کمک می نماید.
کلسیم: کلسیم یک ماده معدنی بسیار ضروری برای سلامت استخوان ها است. پس از ۴۰ سالگی، تراکم استخوان ها به سبب تغییرات هورمونی کاسته می شود. پزشکان سفارش می کنند برای اجتناب از این مشکلات محصولات لبنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای این منظور خوردن تخم مرغ، کشک، پنیر، شیر و دیگر محصولات لبنی به شدت سفارش می شود.
ویتامین D: ویتامین D برای بدن لازم است و به آن کمک می نماید تا کلسیم لازم را جذب نماید. بااینکه همه می دانیم می توان ویتامین D را بوسیله نور خورشید جذب کرد اما خوردن ماهی تن، تخم مرغ و گوشت باز برای دریافت ویتامین D لازم بدن سفارش می شود.
میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات همیشه برای سلامت شما مفید هستند. از آن جایی که متابولیسم بدن با افزایش سن کاسته می شود برای پیشگیری از افزایش وزن باید اهتمام کنید غذاهایی با کالری کمتر و فیبر بیشتر مصرف کنید.
آهن: بیشتر زنان از مشکل کمبود آهن رنج می برند و زنان بالای ۴۰ سال باز به احتمال بیشتری با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. بهتر است غذاهای سرشار از آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از هر گونه مشکل ناشی از فقر آهن در امان بمانید.
بذر کتان: بذر کتان منبعی غنی از امگا ۳ بوده و برای سلامت زنان بسیار مفید می باشد. این ماده غذایی هم چنین به حفظ تعادل سطوح استروژن شما کمک کرده و برای حفظ سلامت عروق خونی مفید می باشد.
بنا بر گزارش سایت تخصصی مِدهاوس کال، حفظ سلامت زنان سپس چهل سالگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و زنان باید در این دوره بیشتر مراقب حفظ تناسب اندام خود و انجام فعالیت های بدنی مناسب باشند.