روزی ۸۰۰۰ تماس با اورژانس بخاطر مشکلات ناشی از آلودگی هوا

به گزارش فست فود باز رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت در ایام گذشته اظهار داشت: بطور میانگین روزانه نزدیک به ۸ هزار تماس با اورژانس تهران برقرار شده است که این مساله نشان دهنده تاثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامت مردم است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر صابریان با اشاره به اینکه آلودگی هوا طی روزهای گذشته منجر به افزایش بازگشت بیماران قلبی و تنفسی به مراکز درمانی شده است اظهار داشت: از تاریخ سوم تا دهم آذرماه و با عنایت به افزایش آلودگی هوا بطور کلی ۸۳۹۸ نفر بر اثر مبتلاشدن یا تشدید بیماری های تنفسی و قلبی به مراکز اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی مراجعه نموده اند که از این تعداد ۲۳۳۹ مورد مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین بازگشت مردم بر اثر مبتلاشدن یا تشدید بیماری های تنفسی و قلبی به اورژانس تهران در تاریخ دهم آذرماه با ۳۶۲ مورد و کمترین آن در تاریخ دوم آذرماه با ۲۸۶ مورد بوده است.
رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان اینکه استان تهران در ایام آلوده هوا بیشترین آمار بازگشت کنندگان به مراکز درمانی را به خود مختص کرده است اظهار داشت: در این روزها اورژانس تهران با استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های ناوگان خود در نقاط پر تردد تمهیدات ویژه ای را برای شهروندان در نظر گرفته است.
بر طبق گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، دکتر صابریان درانتها اظهار داشت: مصرف شیر، میوه و سبزی های تازه و مصرف کمتر تنقلات همچون چیپس و پفک و نوشابه های گازدار می تواند در شرایط آلودگی هوا از عوارض مبتلاشدن به بیماری های قلبی و تنفسی پیشگیری کند و به عموم شهروندان سفارش می شود به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کم شود.

منبع:

About Author