رئیس علوم پزشکی اراک: مورد جدید کروناویروس در استان مرکزی مشاهده نشده

به گزارش فست فود باز ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: مورد جدیدی از مبتلاشدن به ویروس کرونا در نقاط مختلف استان مرکزی مشاهده نشده است.
دکتر سیدمحمد جمالیان در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: بجز یک مورد مثبت بیمار مبتلا به کروناویروس در شهر اراک خوشبختانه نتیجه آزمایش مواردی که به مراکز درمانی استان بازگشت کردند منفی بوده و مورد جدیدی نیز مشاهده نشده است.
وی از فعالیت شبانه روزی کارگروه مقابله با کرونا ویروس در سطح استان با هدف اطلاع رسانی و نیز اتخاذ تصمیماتی برای پیش گیری از مبتلاشدن به این بیماری آگاهی داد و اضافه کرد: پیشنهاداتی از طرف دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه امروز شورای پدافند غیرعامل استان مطرح و تصمیماتی اتخاذ شده که برای اجرا ابلاغ خواهد گردید.
رئیس علوم پزشکی اراک در ادامه به بیان برخی پیشنهادات مطرح شده در شورای پدافندغیرعامل استان اشاره نمود و اضافه کرد: ثبت ورود و خروج کارمندان دستگاه های اجرایی بدون استفاده از انگشت، لغو موقت اجتماعات، جلسات و دوره های آموزشی، رعایت بهداشت فردی در ادارات و مراکز تجمعی، عدم استفاده از استکان مشترک برای صرف چای در محیط های اداری و گردنگیر به همراه داشتن وسایل شخصی نظیر لیوان، صرف غذا با قاشق و چنگال شخصی، اعطای مرخصی استعلاجی برای کارمندان علامت دار این بیماری همچون مهمترین پیشنهادات است.
وی درباب فوت یک بیمار مشکوک به کروناویروس در ساوه نیز اظهار داشت: هنوز نتیجه آزمایش این بیمار فوت شده از تهران دریافت نشده است که مشخص شود آیا بر اثر مبتلاشدن به بیماری کروناویروس فوت کرده یا علت دیگری داشته است.
جمالیان در ادامه با اشاره به در پیش بودن موج دوم آنفلوانزا اظهار داشت: از هشت مورد مشکوک مبتلاشدن به بیماری کروناویروس که در سطح استان ثبت شده بود نتیجه آزمایش دو مورد آن آنفلوانزا بوده است و حال عمومی یک مورد بیمار که نتیجه آزمایش مبتلاشدن به کروناویروس در مورد او مثبت بود، خوشبختانه رو به بهبودی است.
وی به نمونه برداری از موارد مشکوک در سطح جامعه توسط تیم های واکنش سریع در سراسر استان در نتیجه فعالیت شبانه روزی کارگروه مقابله با کروناویروس اشاره نمود و اضافه کرد: نمونه برداری از موارد مشکوک در کانون های تجمعی نظیر مراکز آموزش های نظامی و نمونه برداری از افرادی که به دلیلهای علایم مشترک در مراکز تجمعی قرنطینه شدند از اقدامات مهمی بوده که انجام شده است.
جمالیان به حساس سازی ویژه ای که در سطح استان برای مقابله با این ویروس انجام شده است، اشاره نمود و اضافه کرد: با حساسیتی که به وجود آمده است و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از طرف مردم می توان این بیماری را با کمترین عارضه پشت سرگذاشت.

منبع:

About Author