نتایج پژوهش ها نشان می دهد؛ نوشابه های شیرین قندی برای قلب مضر هستند

به گزارش فست فود باز مطالعه جدید نشان داده است نوشابه های قندی با ایجاد اختلال در میزان کلسترول و تری گلیسیریدها باعث بالا رفتن خطر بیماری قلبی و سکته می شوند.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، به قول محققان دانشگاه تافتس بوستون آمریکا، نوشیدن بیشتر از یک قوطی نوشابه قندی یا آبمیوه در روز برای سلامت قلب و عروق خوب نیست.
«نیکولا مک کئون»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «شواهد زیادی نشان داده است که بین مصرف نوشابه های قندی و تأثیرات مضر بر سلامت ارتباط وجود دارد.»
به گفته محققان، نوشیدنی های نظیر نوشابه های گازدار، نوشابه های ورزشی و نوشیدنی های با طعم میوه بزرگ ترین منبع مواد قندی افزودنی هستند.
تیم تحقیق دریافت نوشیدن بیشتر از یک قوطی نوشابه قندی در روز با ۵۳ درصد احتمال بیشتر تری گلیسیرید بالا و ۹۸ درصد احتمال بیشتر پایین بودن کلسترول خوب HDL مرتبط می باشد.
یافته های این مطالعه مربوط به حدود ۶۰۰۰ شرکت کننده است که به طورمیانگین بیشتر از ۱۲ سال بین سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ تحت نظر بودند.
مک کئون در ادامه می افزاید: «نتایج ما مبین این مطلب است که محدودکردن و حتی حذف نوشابه های قندی امکان دارد ایده خوبی برای افرادی باشد که خواستار حفظ میزان نرمال کلسترول و تری گلیسیریدشان هستند.»

About Author