وزیر بهداشت اعلام کرد عرضه تولید داخلی رمدسیویر از هفته آینده

به گزارش فست فود باز وزیر بهداشت با ابراز نگرانی درباره وضعیت کووید۱۹ در چهار استان، از عرضه تولید داخلی داروی ˮرمدسیویرˮ از هفته آینده اطلاع داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت استان های درگیر کرونا به رئیس جمهور و در جلسه امروز هیات دولت، اظهار داشت: در دو – سه هفته گذشته روزهای سختی بر ما و همکاران مان گذشت. همینطور مردم عزیزمان بخصوص در استان های غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب غرب و استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور روزهای سختی داشتند.
وضعیت مطلوب تر در استان های قرمزوی افزود: خوشبختانه با همراهی مردم و کمک مسولان استانی و همکاران مان در دانشگاه های علوم پزشکی، امروز وضعیت مطلوب تری نسبت به روزهای گذشته داریم و بیماری در استان های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان تا حد زیادی کنترل شده است و موارد ورودی به بیمارستان ها بسیار کمتر از قبل است و بیماران بستری و مرگ و میر رو به کاهش است.
نگرانی برای ۴ استانوزیر بهداشت با اشاره به اینکه البته در استان های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی داریم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در این استان ها هم بیماری را بزودی کنترل نماییم. این گزارش را خدمت رئیس جمهور و اعضای دولت دادم.
موافقت رئیس جمهور با تفویض اختیار به کمیته های استانی مبارزه با کرونانمکی با اشاره به همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ها، در عین حال از موافقت رئیس جمهور با بعضی از تفویض اختیارها به کمیته های استانی مبارزه با کرونا اطلاع داد و اظهار داشت: در کمیته های استانی مبارزه با کرونا تصمیمات خوبی برای محدودیت های جدید گرفته شده و اگر این روال را تا دو هفته آینده خوب دنبال نماییم، در کاهش بیماری بسیار موثر خواهد بود.
توزیع کافی “رمدسیویر” از روز گذشتهعرضه نخستین تولید داخلی “رمدسیویر” از هفته آیندهوزیر بهداشت همینطور درباره داروهای درمان کرونا اظهار داشت: بارها اعلام نموده ایم که کووید ۱۹ هنوز هیچ داروی موثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد. اما برخی همکاران دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر را تجویز می کردند. بخصوص رمدسیویر که در اروپا و آمریکا هم مطرح است. یک سری شیاد وارد قاچاق این فرآورده و فرآورده جعلی آن شده بودند. بر همین مبنا گرچه این دارو در فهرست دارویی کشور نیست، اما برخی همکاران آنرا تجویز می کردند و معتقدند که در بعضی بیماران اثربخش است، روز گذشته این دارو را به اندازه کافی توزیع کردیم و هفته آینده نخستین تولید ملی این دارو هم عرضه خواهد شد و ازاین رو کمبودی در این حوزه نخواهیم بود.
نمکی همینطور درباره تصمیم های اتخاذ شده برای تهران اضافه کرد: تصمیم های اتخاذ شده درباره محدودیت های یک هفته ای پیش از این از جانب ستاد استانی مبارزه با کرونا در تهران به دستگاه های مختلف ابلاغ گردیده است. یک هفته با این آهنگ خواهیم رفت و اگر اثرات کمتر از آنچه که انتظار داشتیم، بود، محدودیت های بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

منبع:

About Author