محققان انگلیسی توصیه می کنند؛ ارتباط رژیم غذایی سالم و ورزش دوران حاملگی با سلامت کودک

فست فود باز: مطالعه جدید تایید می کند که سبک زندگی زنان چاق در دوره حاملگی می تواند فواید طولانی مدتی برای سلامت قلب و عروق کودک داشته باشد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، نتایج مطالعه پژوهشگران کالج کینگ لندن نشان میدهد رژیم غذایی پیش از زایمان و تحرک فیزیکی در زنان حامله چاق می تواند تأثیر مثبتی بر سلامت زنان و همین طور کودکان شأن تا سه سال پس از زایمان داشته باشد.
در این مطالعه، زنان حاملگی که از یک برنامه رژیم غذایی و ورزشی پیروی می کردند با گروه کنترل که زنان بدون هیچ گونه تغییر در رژیم غذایی شأن بودند مقایسه شدند.
معاینات پیگیری سه سال بعد از تولد نشان داد که کودکان متولد شده از زنان حامله دارای برنامه غذایی و ورزشی ویژه نسبت به کودکان تحت مراقبت استاندارد دارای ضربان قلب در حالت استراحت کمتر bpm ۵- بودند. ضربان قلب بالا در هنگام استراحت در بزرگسالان با فشار خون بالا و اختلال عملکرد قلب و عروق مرتبط می باشد.
همچنین مادران گروه آزمایش در طول سه سال پس از تولد هم دارای رژیم غذایی سالم تری بودند.
دکتر «کاترین دالریمپل»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «این تحقیق نشان میدهد که مداخله در سبک زندگی زنان حامله با تمرکز بر بهبود رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی می تواند منجر به بهبود عملکرد قلب و عروق در کودک در سه سالگی و بهبود مداوم در رژیم غذایی مادران تا سه سال بعد شود.»
وی در ادامه می افزاید: «این یافته ها بسیار هیجان انگیز هستند برای اینکه نشان می دهند حاملگی فرصتی برای ارتقا سلامت و تغییرات مثبت در سبک زندگی است که برای مادر و فرزندش مفید می باشد.»
محققان تاکید می کنند چاقی در دوره حاملگی مشکلی بسیار اساسی است و می تواند ریسک عوارض حاملگی را افزایش دهد و همین طور بر سلامت طولانی مدت کودک هم تأثیر گذارد.
محققان قصد دارند این کودکان را مجدداً در سن ۸-۱۰ سالگی معاینه کنند تا ببینند آیا این بهبود عملکرد قلب و عروق در طول دوران کودکی حفظ می شود یا خیر.

منبع:

About Author