درخواست وزارت بهداشت از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما

به گزارش فست فود باز سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به نقش پلاسمادرمانی در بهبود مبتلایان کرونا از بهبودیافتگان این بیماری خواست تا با رفتن به مراکز انتقال خون مبادرت به اهدای پلاسما کنند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: استفاده از پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا یکی از روش های درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان ها است و تزریق آن در ابتدای بیماری می تواند در پیشگیری از بدحال شدن بیماران موثر باشد.

وی اضافه کرد: میران رجوع برای اهدای پلاسمای بهبودیافتگان از آغاز اردیبهشت ماه تا امروز(۲۹ آبان ماه) در کل کشور ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است که از این میزان رجوع تابحال ۱۱ هزار و ۲۷۰ واحد پلاسما جمع آوری شده است. تابحال تنها ۲ درصد از بهبودیافتگان از بیماری کووید۱۹ جهت اهدای پلاسمابه مراکز انتقال خون رجوع کردند.

وی با تکیه بر پایین بودن آمار اهدای پلاسمای بهبودیافتگان بیماری، خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که تمامی پروتکل های بهداشتی در مراکز انتقال خون سراسر کشور رعایت می شود و تمامی وسایل و تجهیزات استفاده شده در فرایند اهدای خون و پلاسما استریل و یک بار مصرف است.

لاری افزود: الان در ۲۵ استان کشور در مراکز انتقال خون، پلاسمای بهبودیافتگان دریافت می شود. در تهران بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما می توانند به مرکز انتقال خون استان واقع در خیابان وصال شیرازی و مرکز نوآوری سازمان انتقال خون در جنب برج میلاد رجوع کنند و به کمک مبتلایان به بیماری بشتابند.

About Author