وزیر بهداشت: تا اختتام ۱۴۰۰ کلیه جمعیت هدف واکسینه می شوند

وزیر بهداشت در پیام نوروزی خود نوشت: با لطف پروردگار و همت دانشمندان مان، تولید واکسن های داخلی که با توفیق به پیش می رود به سرانجام رسد و در بهار بتوانیم گروه عظیمی از مردم کشورمان را با مجموعه ای از واکسن های وارداتی و تولید داخل و تا آخر سال ۱۴۰۰ کلیه جمعیت هدف را ایمن سازیم.
به گزارش فست فود باز به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی جمعه شب در پیام نوروزی خود نوشت: می دانم آنچه در یک سال قبل بر عزیزانم در عرصه خدمت رسانی به مبتلایان کووید ۱۹ گذشت، ملالی فراموش ناشدنی و تلاشی وصف ناپذیر بود. در این نبرد نفس گیر از خط مقدم جبهه سلامت یعنی خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز جامع سلامت تا مراکز درمانی و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی در بخش های دولتی، خصوصی و خیریه، از بهورزان، مراقبان سلامت، کارشناسان اورژانس و فوریت های پزشکی، کارشناسان بهداشتی، پرستاران، ماماها، کارشناسان و متخصصان علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و پیراپزشکی، دستاندرکاران توانبخشی، پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان و پیراپزشکان گرفته تا نیروهای اداری، پشتیبانی و خدماتی، روسای محترم و هیات رییسه دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی و معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی با کمک دیگر دستگاهها و سازمان های مردم نهاد و همراهی مردم شریف در ایام سخت تحریم حماسه ای بی بدیل آفریدند که بی شک در تاریخ زرین سرزمین مان جاودانه خواهد ماند.
وی افزود: تلخ تر از تحمل این رنج طاقت فرسا، داغ جگرسوز شهادت عزیزان مان بود که پروانه وار تن بر آتش بلا زدند و جان شیرین شان را فدای خدمت به مردم سرزمین شان کردند. یادشان همیشه گرامی و صبر و اجر نصیب خانواده های داغدارشان باد. در این میان هزاران هموطن در اثر ابتلای به این بیماری سهمگین از دست رفتند و خانواده های زیادی داغدار شدند و به سبب شرایط، حتی نتوانستند در سوگ عزیزان شان مراسم عزا برپا کنند، اما در بین این همه داغ و فراق و سوز و فشار سنگین، سیستم سلامت جمهوری اسلامی ایران با جان فشانی خادمانش توانست در عرصه جهانی باوجود مضایق اقتصادی و کمبودهای ناشی از تحریم های ظالمانه با تاکید بر دانش، مدیریت و از خودگذشتگی، جایگاه بهادار ای در کنار آنان که همه چیز داشتند، کسب کند و این نیز دستاوردی گران بها بود که در تاریخ این سرزمین به یادگار خواهد ماند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: اینک که نرم نرمک بهار با همه زیبایی هایش می رسد امید آن داریم که سالی سرشار از تندرستی و کامیابی با مهار و حذف این ویروس منحوس برای مردم جهان و کشورمان رقم خورد.
نمکی نوشت: با لطف پروردگار و همت دانشمندان مان تولید واکسن های داخلی که با توفیق به پیش می رود به سرانجام رسد و در بهار بتوانیم گروه عظیمی از مردم کشورمان را با مجموعه ای از واکسن های وارداتی و تولید داخل و تا آخر سال ۱۴۰۰ کلیه جمعیت هدف را ایمن سازیم. از خداوند بزرگ برای همه همکارانم در سیستم سلامت و خانواده های عزیزشان، سالی پربرکت و همراه با تندرستی و عزت آرزومندم.

About Author