مسئول ابتکارات و برنامه های بهداشتی دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت: ساخت شهر سالم نیازمند کار جمعی است

به گزارش فست فود باز آذربایجان شرقی مسئول ابتکارات و برنامه های بهداشتی دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: ساخت شهر سالم نیازمند کار جمعی است و تنها مختص یک فرد و نهاد نیست.

سمر الفلکی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه ارزیابی نهایی برنامه ی شهر سالم سهند اظهار نمود: در جریان بازدید از مراکز مختلف شهر سهند از دو مدرسه دولتی و غیردولتی بازدید کردیم و دیدیم که با وجود شرایط کرونائی، برنامه های مروج سلامت را بصورت آنلاین برگزار می کنند.

وی با اعلان اینکه سازمان جهانی بهداشت به دنبال رسیدن به بسته ی جامع سلامت در مدارس است، اضافه کرد: در دوران کرونائی شاهد تدریس آنلاین در مدارس بودیم که نشان از تعهد مدارس است والبته برای کسانی که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد، با رعایت پروتکلهای بهداشتی تدریس بصورت حضوری انجام می شود.

وی، به بازدید از مراکز فنی و حرفه ای، نمایشگاه صنایع دستی و دهکده سلامت اشاره نمود و اضافه کرد: در مرکز فنی و حرفه ای مهارت هایی چون تعمیر کوشی همراه آموزش داده می شود و در نمایشگاه صنایع دستی نیز آثار تولیدی بانوان به فروش می رسد که هر دو مورد می تواند در کسب درآمد موثر باشد و در دهکده سلامت نیز امکانات ورزشی حتی امکان اسکان ورزشکاران دررشته های مختلف وجود دارد.

مسئول ابتکارات و برنامه های بهداشتی دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد: رسیدن به یک جامعه و شهر سالم کار یک فرد و یک نهاد نیست بلکه یک کار بین بخشی است که مشارکت تمامی مراکز، نهاد ها و مردم را می طلبد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پس از دو روز حضور در شهر جدید سهند و بازدید از امکانات بهداشت و درمان، آموزش، خدمات، شهری و… در مورد اعطای گواهی نامه کسب عنوان شهر سالم تصمیم گیری خواهند کرد.

منبع:

About Author