فست فود باز: «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه اعلام نمود که جلوی موج سوم ویروس کووید-۱۹ در این کشور گرفته شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا موراشکو امروز (پنجشنبه) در حاشیه جلسه بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) اشاره کرد: «روسیه روند مثبتی در کاهش بروز عفونت ویروس کرونا دارد و موج سومی در این کشور وجود ندارد، همه چیز آرام است».

وی ادامه داد: بطور کلی، میزان بروز این بیماری در سراسر روسیه درحال کاهش است و مناطق مختلف حالا به طرق مختلف از بیماری همه گیر خارج شده اند.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) همه گیری شیوع ویروس کرونا را در ۱۱ مارس ۲۰۲۰ ( ۲۱ اسفند ۹۸) اعلام نمود. طبق اطلاعات موسسه پزشکی جان هاپکینز، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در سراسر جهان از ابتدا تا حالا از ۱۷۱ میلیون نفر گذشته است که بیش از ۳.۶ میلیون نفر از آنها فوت کرده اند.

برمبنای اطلاعات ستاد عملیاتی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در روسیه تا حالا پنج میلیون و ۹۰ هزار و ۲۴۹ مورد آلودگی به کرونا در این کشور شناسایی شده است. چهار میلیون و ۷۰۲ هزار و ۵۹۹ نفر با این بیماری کنار آمدند و ۱۲۲ هزار و ۲۶۷ نفر فوت کردند.
مقامات روسیه در تلاشند تا ۷۰ میلیون نفر از شهروندان این کشور ۱۴۶ میلیون نفری تا پاییز امسال با واکس های ساخت خود به خصوص «اسپوتنیک وی» واکسینه شوند.
اکنون روسیه درحال برنامه ریزی برای واکسیناسیون گسترده مقابل ویروس کرونا است. تا حالا حدود ۲۲ میلیون نفر در این کشور واکسینه شده اند.

برای مصونیت کامل جمعیت روسیه که می تواند از تمام انواع مختلف ویروس کرونا محافظت کند، لازم است حدود ۷۰ میلیون روس واکسینه شوند. بگفته تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه، روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در فدراسیون روسیه مقابل کووید- ۱۹ واکسینه می شوند.
واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه با اسپوتنیک وی از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ شروع شد.

منبع:

About Author