سخنگوی وزارت بهداشت: واکسیناسیون استادان و کارکنان دانشگاه ها ضد کرونا مرداد شروع می شود

به گزارش فست فود باز ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون حدود ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان دانشگاه ها از مردادماه سالجاری آغاز خواهد شد.
سیما سادات لاری روز جمعه در گفتگو با ایرنا به نشست هم اندیشی معاونان و مسؤلان وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چهارشنبه ۱۹ خردادماه جاری در همین خصوص اشاره نمود و اظهار داشت: این نشست خروجی خوب و مثبتی داشت و ما را به یک چشم انداز و افق روشنی برای مبحث آموزش در سال تحصیلی جدید دانشگاه ها رساند.
وی خاطرنشان کرد: خروجی این نشست که با حضور معاونان دو وزارت خانه و روسای دانشگاه ها برگزار شد، این بود که واکسیناسیون استادان و کارکنان دانشگاه ها از مرداد ماه آغاز شود و پس از هم به تدریج، دانشجویان واکسینه شوند.
وی همینطور اظهار داشت: هدف اساسی در این حوزه بالا بردن کیفیت آموزشی و ایجاد بستر مناسب برای آموزش حضوری دانشجویان در فصل پاییز هست که البته و حتی با اجرای طرح واکسیناسیون همچنان باید رعایت پروتکلهای بهداشتی در دستور کار جدی دانشگاه ها باشد.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با وجود طرح واکسیناسیون شاید همچنان همه دانشجویان نتوانند در کلاس های حضوری حضور یابند و فضاها باید آن محدودیت های قبلی خویش را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: همینطور در این جلسه مقرر شد که آموزش های مجازی در کنار آموزش حضوری باید پابرجا باشد و امکان دارد که ۵۰ درصد کلاس ها همچنان به صورت غیرحضوری برگزارشود.
او ادامه داد که البته اولویت اساسی با آموزش های عملی است؛ بررسی ها نشان داده که عدم برگزاری حضوری کلاس ها صدمات زیادی به کیفیت آموزش ها زده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت همینطور اضافه کرد که امتحانات در سال تحصیلی و ترم جدید هم به صورت حضوری برگزار گردد که همین مساله هم می تواند تا حدودی کیفیت آموزش ها را بالا ببرد.
سادات لاری همینطور ضمن اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون گروه های هدف و وقفه ای که در انجام آن به وجود آمده است هم توضیح داد: این طرح که در واقع گام پنجم از طرح شهید سلیمانی بود با قوت و جدیت و به صورت منظم درحال انجام بود که حدود یک یا دوهفته با توقف ورود واکسن ها مواجه شدیم که در دوز دوم تزریق وقفه ای کوتاه به وجود آمد.
وی خاطرنشان کرد: مراکز خیلی خوبی در این راستا بوجود آمد و حتی وزیر بهداشت هم بارها بر سرعت عمل انجام واکسیناسیون هم تصریح کرد و یک همت و عزم راسخ ملی در این حوزه به وجود آمد و ما همچنان امیدواریم دوز دوم واکسینه برای گروه های هدف هم با ورود محموله های جدید به کشور باردیگر بزودی آغاز شود.
سادات لاری ابراز امیدواری کرد که همچنان واکسن های داخلی هم به سرعت دارد مسیر تولید و انبوه خویش را طی می کند و تا اواخر خردادماه جاری و اوایل تیرماه هم بطور حتم نمودی از واکسن های داخلی را شاهد خواهیم بود.
وی همینطور از اقدام ها و کارهای نیک اندیشانه خیرین در مناطق جنوب فارس و لارستان قدردانی کرد و اظهار داشت: ما در همه جای کشور خیر داریم اما خیرین و نیک اندیشان این خطه، خاص هستند و با انگیزه بالاتری همراهی و مشارکت در کارهای خیرخواهانه و خداپسندانه دارند.
او اظهار داشت: پروژه های بزرگ و قابل توجهی با همراهی و مشارکت مثال زدنی خیرین در جنوب فارس و لارستان شروع شده و یا به ثمر نشسته است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخصوص معاونت دانشجویی وفرهنگی این وزارت خانه با تمام توان برای انجام این پروژه ها همراه و همگام با نیک اندیشان خواهد بود.
سخنگوی وزارت بهداشت روز پنجشنبه در مسافرت به لارستان ضمن افتتاح و کلنگ زنی برخی طرح های درمانی و ورزشی در این شهرستان با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی لارستان، خیرین و مسؤلان محلی هم نشست داشت.
لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی بیشتر از ۲۳۰ هزار نفر در حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

منبع:

About Author