مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت عباسی: وزیر بهداشت درباره راه رسیدن به وضع مطلوب توضیح دهد

به گزارش فست فود باز نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی بهداشت وضع مطلوب و راه رسیدن به آنرا تشریح کند.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، علیرضا عباسی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و بعنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار نمود: آقای دکتر عین اللهی در بررسی برنامه هایتان شما اعلام کردید که می خواهید ما را به وضعیت مطلوب برسانید، وضع مطلوب و راه رسیدن به آنرا توضیح دهید.
عباسی در ادامه بیان نمود: در سراسر برنامه اسناد بالادستی و وضع موجود را بررسی کردید و به تصویر کشیدید ولی در خیلی از جاها نشانی از وضع مطلوب در برنامه های شما دیده نمی گردد و چگونه طی این چهار سال می خواهید ما را به وضع مطلوب برسانید؟
وی اضافه کرد: یکی از این موضوعات تعداد تخت های بیمارستانی، تعداد بیمارستان های فعال، تعداد تخت های ویژه و دانشگاه های علوم پزشکی در داخل کشور است که توزیع شده اند و ازاین رو اینجا لازم است که عدالت را در توزیع خدمات در این عرصه ها نصب العین قرار دهید و این که چگونه می خواهید این حوزه ها را به وضع مطلوب برسانید؟
نماینده مردم کرج خاطرنشان کرد: مبحث دیگر این است که در قانونی که در اسناد بالادستی داریم و با عنایت به افق ۱۴۰۴ باید در منطقه خاورمیانه از نظر تعداد پزشک عمومی، دندانپزشک و پزشکان متخصص رتبه اول را داشته باشیم که هم اکنون فاصله بسیاری با این مساله داریم و بخشی از آن به تعارض منافع برمی گردد و توضیح دهید که چه برنامه ای در این رابطه دارید.
وی اضافه کرد: تعداد پزشک دندانپزشک و پزشکان متخصص کم است ولی تعداد دانشجوهایی که گرفته می شود محدودیت دارد که این محدودیت به تعارض منافعی که وجود دارد برمی گردد.
عباسی از وزیر پیشنهادی بهداشت خواست که به صورت مشخص در مورد سازمان غذا و دارو توصیح دهد چون افرادی متولی این قسمت می شوند که ذی نفع دارو و غذا هستند و مشخص نماید که در این عرصه آیا فعالین حوزه غذا و دارو را بعنوان ریاست این سازمان منصوب می کند یا از حوزه های دیگر که ذی نفع نیستند استفاده خواهد نمود.
نماینده مردم کرج اضافه کرد: این سیاست ها منجر می شود که سلامت محوری را عرصه خود قرار ندهیم و بیشتر به درمان محوری بپردازیم.
عباسی همینطور خواهان توضیح وزیر پیشنهادی بهداشت درباره نحوه استفاده از گیاهان دارویی شد و اظهار داشت: در سند ملی گیاهان دارویی آمده که حدود ۸ هزار گونه گیاهی داریم که بیشتر از ۲۳۰۰ گونه آن خاصیت دارویی دارد و بیان کنید که چه برنامه ای برای این مورد دارید.
نماینده مردم کرج اظهار داشت: کسب سهم ۲۰ درصدی ارزش دارو در ارتباط با فرآورده های حاصل از آنرا در برنامه های شما ندیدیم و پوشش بیمه ای مناسب به منظور رسیدن به نرخ پرداخت از جیب ۳۰ درصد در حوزه طب سنتی را هم به صورت مشخص بیان کنید.
وی اظهار نمود: ما با یک پاندمی مواجه شدیم که در کل دنیا یکی از طریق های علاج آن واکسن بود. ما دو مجموعه پاستور و رازی را داشتیم که به هر علت نتوانستند کار خویش را به درستی انجام دهند و بنیاد برکت وارد شد و واکسن ساخت. ازاین رو صدمه شناسی کنید که چرا قرارگاه ها در وظیفه خود تعلل کردند تا اگر ترک فعلی وجود داشته در آینده با آن برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه باید جایگاه اول دانشگاهی در منطقه باشیم اظهار داشت: در ارتباط با جذب دانشجویان خارجی چه برنامه ای دارید؟ شما مجموعه ای را با ۲ هزار دانشجو تحویل می گیرید که در برنامه های شما هیچ برنامه ای برای آنها مشاهده نکردم.

منبع:

About Author