نوبت دهی هوشمند دز دوم واکسن کرونا افتتاح شد

فست فود باز: مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از راه اندازی نوبت دهی هوشمند دُز دوم واکسن کرونا آگاهی داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «وبدا»، در این اطلاعیه آمده است: افرادی که دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند می توانند از یک هفته پیش از تاریخ اعلام شده برای دریافت دُز دوم، بوسیله سامانه salamat.gov.ir محل، تاریخ و ساعت دریافت دُز دوم خودرا انتخاب کنند.
براساس این گزارش، سامانه بر طبق نوع واکسن دُز اول تزریق شده به هر فرد، فقط مراکزی را نمایش می دهد که امکان تزریق دُز دوم همان واکسن را دارند.
بدین ترتیب از معطلی و ازدحام مراجعه کنندگان در پایگاه های واکسیناسیون برای تزریق دُز دوم جلوگیری می شود.
مطابق این گزارش، حالا ظرفیت تزریق دُز دوم در خیلی از شهرها تعریف شده و روند پیگیری از دانشگاه های علوم پزشکی برای تعریف ظرفیت در شهرهای باقیمانده در جریان است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت تا امروز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه، ۲۷ میلیون و دو هزار و ۳۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۸۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۰ میلیون و ۳۰۲هزار و ۱۷۵ دُز رسید.
منبع:

About Author