جدیدترین آمارهای جهانی کرونا ایران در رتبه هشتم در میان ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار کرونا

فست فود باز: شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تا حالا به ۲۳۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۱۷۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۴۸ نفر بر اثر مبتلاشدن به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۹۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلاشدن به بیماری کووید-۱۹ که تا حالا در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۱ میلیون مبتلا و بیش از ۷۳۲ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۹ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلاشدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همین طور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۰ هزار و هند با بیش از ۴۵۰ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بر اساس این لیست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۱۴ هزار جانباخته تا حالا بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تا حالا داشته اند تا بامداد امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۴۵، ۱۳۵، ۶۲۰۷۳۲، ۴۷۷۲هند۳۳، ۹۳۵، ۳۰۹۴۵۰، ۴۰۸۳برزیل۲۱، ۵۵۰، ۷۳۰۶۰۰، ۴۹۳۴انگلیس۸، ۰۸۱، ۳۰۰۱۳۷، ۵۴۱۵روسیه۷، ۷۱۷، ۳۵۶۲۱۴، ۴۸۵۶ترکیه۷، ۳۸۷، ۵۳۷۶۵، ۷۷۸۷فرانسه۷، ۰۴۷، ۷۸۶۱۱۷، ۰۲۹۸ایران۵، ۶۸۳، ۹۸۰۱۲۲، ۱۹۷۹آرژانتین۵، ۲۶۵، ۰۵۸۱۱۵، ۴۴۴۱۰اسپانیا۴، ۹۷۳، ۶۱۹۸۶، ۷۷۸ به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، برمبنای آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع:

About Author