فناور و سازنده واکسن کووایران برکت اعلام کرد انتشار مقاله پیش بالینی واکسن کووایران برکت در یکی از مجلات معتبر دنیا

به گزارش فست فود باز فناور و سازنده واکسن کووایران برکت اظهار داشت: مقاله پیش بالینی و دانش فنی واکسن کووایران برکت خوشبختانه در یکی از معتبرترین مجلات دنیا با ضریب تاثیر(Impact Factor) 7 با بالاترین شاخص یعنی Q1 پذیرفته و چاپ شد و از امروز در دسترس همگان قرار گرفت.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا وبنابر اعلام وبدا، دکتر اصغر عبدلی با بیان این مطلب گفت: دغدغه تیم ما از ابتدا، عرضه واکسن ایرانی بصورت علمی بوده اما متاسفانه با برخی مشکلات و جانبداری هایی که همیشه برای مقالات صنعتی و مقالاتی که مربوط به تولید ملی کشورها است، روبرو بودیم.
وی ادامه داد: پژوهشگران کشورمان می دانند که انتشار مقاله تحقیقاتی با تولیدی کاملا متفاوت می باشد. در مقالات تولیدی چون صنعت و تکنولوژی کشور را به رخ می کشند، جانبداری هایی ضد آن وجود دارد که این شامل مقاله واکسن کووایران برکت نیز شده بود که پروسه کار ما را با تاخیر روبرو کرد اما با تمام توان، این مقاله را ارائه کردیم و امروز این مقاله منتشر گردید.
عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران اشاره کرد: خوشبختانه مقاله فاز بالینی انسانی نیز در مرحله پذیرش و انتشار است و پرونده واکسن کووایران برکت برای گرفتن تاییدیه های لازم به سازمان جهانی بهداشت ارسال شده و درحال بررسی است.
عبدلی اشاره کرد: مقاله پیش بالینی واکسن کووایران برکت در مجله Reviews in Medical Virology که توسط انتشارات Wileyکه از معروف ترین انتشارات آمریکا است، انتشار یافته که از امروز بصورت آنلاین در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
وی افزود: خیلی وقت بود که برای انتشار مقاله پیش بالینی واکسن کووایران برکت اقدام نموده بودیم و ابتدا این مقاله را بصورت پیش چاپ یا Pre-Print چاپ کردیم و پس از ارسال به برخی مجلات معتبر، برخی بهانه های جانبدارانه عنوان شد اما مقاله پیش بالینی که در مجله Reviews in Medical Virology منتشر گردید در دو مرحله داوری شد و بعد از بررسی ها و داوری، سردبیر این مجله عنوان نمود که به سبب کامل و جامع بودن مقاله، آنرا منتشر نمود.
فناور و سازنده واکسن کووایران برکت اشاره کرد: داوری مقاله فاز یک و دو کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت، انجام شده و به زودی پذیرفته و منتشر خواهد شد و مقاله فاز سه کارآزمایی بالینی نیز درحال آماده شدن است که امیدواریم در یک مجله معتبر منتشر شود.
عبدلی تصریح کرد: برخی افراد در راه انتشار مقاله واکسن کووایران برکت، شیطنت هایی کردند که البته مختص ایران هم نیست اما باید از تمام ایرانیها در سراسر دنیا برای ارتقای سلامت و پیشرفت ایران استفاده نمائیم. خوشبختانه بسیاری از دانشمندان و محققان ایرانی در داخل و خارج از کشور در ترغیب مردم به واکسیناسیون و آگاهی رسانی به جامعه، کمک های زیادی کردند که از همه آنها تشکر می نماییم.

منبع:

About Author