دبیر انجمن رادیولوژی ایران: کمبود نیروی انسانی مانع پیشرفت نظام سلامت می شود

به گزارش فست فود باز دبیر انجمن رادیولوژی ایران اظهار داشت: نیروی انسانی در پیشرفت نظام سلامت اهمیت زیادی دارد و کمبود این مساله مهم با وجود داشتن تجهیزات پیشرفته فایده ای ندارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالرسول صداقت روز شنبه در همایش شهدای مدافعان سلامت رادیولوژی در بیمارستان شهید رجایی قلب اضافه کرد: آثار تورم و مشکلات اقتصادی بر مراکز رادیولوژی و تشخیصی در کشور سبب شده بعضی از این مراکز به سمت تعطیلی بروند و در کنار این تعطیلی ها شاهد مهاجرت مغزها هستیم.
وی عنوان کرد: برخی از نمایندگان مجلس، طرحی را عرضه می دهند که فکر می کنند با افزایش تعداد دانشجوی پزشکی می توانند مشکلات کشور را حل کنند، در صورتی که الان پزشکان کشور بخصوص پزشکان عمومی، نه درآمد مناسبی دارند و نه از حرمت کافی برخوردار می باشند.
صداقت افزود: نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح افزایش دانشجوی پزشکی، فکر می کنند با افزایش تعداد دانشجو مشکل حل می شود. در صورتی که هر یک دانشجو که وارد دانشگاه می شود، به امکانات آموزشی نیاز دارد، در حالیکه الان مراکز تربیت پزشک ما تکمیل هستند.
وی اضافه کرد: با این روش، سواد پزشک آینده را کاهش می دهیم و بخصوص این که به صورت سهمیه ای باشد، فردی که از نظر ذهنی آمادگی ورود به رشته پزشکی را نداشته باشد، او هیچگاه یک پزشک خوب نمی گردد.
دبیر انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: همینطور زیرساخت های طرح نسخه الکترونیک که مقرر است از اول دی سالجاری در همه مراکز بهداشتی و درمانی اجرایی شود، هنوز کامل نشده و می تواند مشکلاتی را به وجود آورد.
وی اضافه کرد: آماده نبودن زیرساخت های طرح نسخه الکترونیک نشان داده است میان قانونگذار و مجریان قانون، یک فاصله و حفره عمیق وجود دارد که نتیجه آن، تربیت پزشک کم سواد خواهد بود و این که بیمار ما به علت مشکلات زیرساختی در راه اجرای نسخه الکترونیک، مجبور شود آزاد حق ویزیت بدهد و دارو تهیه نماید.
صداقت به ظرفیت پذیرش دستیاران تخصصی امسال اشاره نمود و اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دستیاران تخصصی در بسیاری از رشته ها تکمیل نشده، در صورتی که زمانی التماس می کردند که متخصص شوند. اما حالا علاقه ای وجود ندارد، به جهت اینکه آینده ای برای خود متصور نیست.
وی تصریح کرد: امیدوارم وزیر بهداشت، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و سایر مسئولان به این مسایل توجه نمایند.
همایش شهدای مدافعان سلامت رادیولوژی به مدت چهار روز در بیمارستان شهید رجایی قلب درحال برگزاریست.

منبع:

About Author