چگونه از سلامت خود در مقابل امیکرون حفاظت کنیم؟

به گزارش فست فود باز ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: طبق نظر متخصصان جهانی واکسیناسیون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، همچنان کلیدهای مبارزه با سویه جدید ویروس کرونا «اُمیکرون» است.
کامران قدس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بهبود شرایط شهرهای استان سمنان از لحاظ انتشار کرونا به علت ایمنی بوجود آمده از راه تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی است و انتظار می رود افرادی که تا این لحظه برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند برای پایداری شرایط و قطع زنجیره انتشار کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی وجود دارد و منتظر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم، اضافه کرد: کوتاهی در تزریق واکسن امکان جهش ویروس را فراهم می آورد و بسیار خطرناک است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با تکیه بر حضور آحاد جامعه برای انجام واکسیناسیون، اظهار داشت: حدود ۹۲ درصد جمعیت زیر پوشش این دانشگاه دز اول و ۸۲ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت نمودند.
وی ضمن اشاره به اهمیت واکسیناسیون ضد ویروس کرونا و پوشش ۱۰۰ درصدی آن، بیان نمود: تزریق نوبت سوم واکسیناسیون افراد ۴۰ سال به بالا از روز ۱۶ آذر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشگی استان سمنان شروع شد.
وی خاطرنشان کرد: نوبت سوم تزریق واکسن ضد ویروس کرونا برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا که سه ماه از زمان واکسن دوم آنان گذشته باشد، انجام می شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: گروه سنی ۴۰ سال به بالا که واکسن برکت، بهارات و سینوفارم تزریق کرده اند، بعد از گذشت سه ماه از زمان تزریق واکسن دوم می توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.
وی ادامه داد: واکسیناسیون نوبت سوم در ابتدا برای نیروهای حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و افرادی که در معرض ابتلای شدید این بیماری بودند و گروه سنی ۶۰ سال به بالا از ۱۴ مهرماه شروع شد.
قدس اضافه کرد: هم زمانی خیلی از بیماری ها با تزریق واکسن بخصوص در افراد با سن بالا این شائبه را ایجاد کرد که این بیماری ها از عوارض واکسن است. در حالیکه تابحال حدود ۵ میلیارد دز واکسن در جهان تزریق شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیان نمود: در مراکز واکسیناسیون ضد ویروس کرونا آمادگی کامل برای آگاهی بخشی شهروندان درباره واکسیناسیون وجود دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان است.
طبق اعلام جدید ترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی ۲ شهرستان در استان سمنان تغییر رنگ داشت و در مجموع استان از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ که جدید ترین رنگ بندی کرونایی را در سامانه ماسک منتشر کرد، شهرستان های دامغان، شاهرود، سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه، در وضعیت زرد و شهرستان های آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.
منبع:

About Author