برنامه سوئیس برای کنترل افزایش موارد مبتلاشدن به کووید۱۹

فست فود باز: دولت سوئیس روز گذشته (جمعه) اعلام نمود که این کشور بمنظور کنترل افزایش موارد مبتلاشدن به کووید۱۹ که این روزها سیستم مراقبت های بهداشتی این کشور را تهدید می کند، بازگرداندن محدودهای نسبی کرونائی را در نظر دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بگفته مقامات سوئیس، یکی از طرح های پیشنهادیِ در دست بررسی این است که برای ورود به خیلی از اماکن سرپوشیده افراد باید گواهی واکسیناسیون یا بهبود از بیماری را ارائه نمایند و واکسینه نشده ها حتی در صورت ارائه تست منفی کووید نیز اجازه ورود به این مکان ها را نخواهند داشت.
همین طور حتی افراد واکسینه شده نیز می بایست برای ورود به اماکن عمومی که ماسک کمتر در آنها استفاده می شود مانند رستوران ها و اماکن ورزشی، نتیجه آزمایش منفی کووید۱۹ خودرا عرضه کنند.
برمبنای پیشنهادی دیگر، این کشور احیانا بخش های سرپوشیده رستوران ها، کافی شاپ ها و باشگاه های ورزشی را بسته اعلام نموده اما به فروشگاه های روباز، آرایشگاه ها، بانکها و اداره پست اجازه فعالیت خواهد داد.
بگفته مقامات محلی، رایزنی ها در مورد اعمال قرنطینه محدود کرونائی در این کشور تا تاریخ ۱۴ دسامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) ادامه خواهد داشت.
سوئیس در ایام اخیر تلاش نموده است تا کارهای عمومی را بدون اعمال یک قرنطینه کرونائی دیگر محدود کند.
سوئیس و لیختن اشتاین بیش از ۱.۱ میلیون مورد مبتلاشدن به کووید۱۹ و بیش از ۱۱ هزار مرگ و میر ناشی از عوارض مبتلاشدن به این بیماری را از زمان شروع همه گیری کرونا به ثبت رسانده اند.
برمبنای آمارهای رسمی، از هر سه مقیم سوئیسی، دو نفر بطور کامل واکسینه شده اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری رویترز، بیش از ۸۰ درصد تخت های بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های این کشور اشغال شده است.

منبع:

About Author