آمار جهانی کرونا آمریکا با بیشتر از ۷۰ میلیون مبتلا بازهم رکورد زد

به گزارش فست فود باز مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تابحال به ۳۴۳ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۳۶۴ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۵۹۳ هزار و ۶۴۶ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۷۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۹۹ نفر از مبتلایان هم تابحال بهبود یافته اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بر مبنای آمارهای رسمی، آمریکا همچنان با بیشتر از ۷۰.۵ میلیون مبتلا و بیشتر از ۸۸۳ هزار قربانی در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۳۸.۵ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۳.۵ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
همچنین برزیل با بیشتر از ۶۲۲ هزار جان باخته بعد از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید در جهان به حساب می آید و هند هم با بیشتر از ۴۸۸ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این لیست جهانی است.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۷۰، ۵۴۴، ۸۶۲۸۸۳، ۹۰۳۲هند۳۸، ۵۶۶، ۰۲۷۴۸۸، ۴۲۲۳برزیل۲۳، ۵۸۸، ۹۲۱۶۲۲، ۲۵۱۴انگلیس۱۵، ۶۱۳، ۲۸۳۱۵۳، ۲۰۲۵فرانسه۱۵، ۶۰۰، ۶۴۷۱۲۸، ۱۱۴۶روسیه۱۰، ۹۳۸، ۲۶۱۳۲۴، ۰۶۰۷ترکیه۱۰، ۷۳۶، ۲۱۵۸۵، ۴۱۹۸ایتالیا۹، ۴۱۸، ۲۵۶۱۴۲، ۵۹۰۹اسپانیا۸، ۸۳۴، ۳۶۳۹۱، ۵۹۹۱۰آلمان۸، ۳۹۷، ۳۲۸۱۱۷، ۰۴۴بر اساس این لیست، روسیه هم با گذشتن از آمار ۳۲۴ هزار قربانی تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. با این وجود انگلیس با ثبت رسمی بیشتر از ۱۵.۶ میلیون بیمار کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.
همچنین ایران با مجموع شش میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۶۷ مبتلا شدن و ۱۳۲ هزار و ۱۵۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه دوازدهم در میان کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.
بر اساس آمار فوق هم اکنون در ۲۰ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، فرانسه، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، ایران، کلمبیا، مکزیک، لهستان، اندونزی، اوکراین، هلند، آفریقای جنوبی و فیلیپین هم بیشتر از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۲ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

About Author