رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد راه اندازی ۲ دستگاه پیشرفته برای درمان بیماری های قلبی در بیمارستان مدرس تهران

به گزارش فست فود باز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز سه شنبه در بیمارستان شهید مدرس با اشاره به اینکه همکاران دپارتمان قلب و عروق بیمارستان شهید مدرس در سالهای اخیر تلاشهای فراوانی برای ارتقای فنی و علمی این مجموعه داشته اند، اظهار داشت: وابستگی به تجهیزات سبب شده بود که علیرغم وجود دانش مکفی در این مرکز ارائه بخشی از خدمات فراهم نباشد و خوشبختانه با به مدار پیوستن دو دستگاه جدید در حوزه قلب و عروق در این مرکز بخشی از این نیازها مرتفع می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی، اظهار داشت: یکی از این دستگاه ها، از جدید ترین وسایل برای انجام اکوکاردیوگرافی است که این امکان را فراهم می آورد که بخشی از چالش های این حوزه بخصوص در ارزیابی بطن راست که یکی از معضلات حوزه اکوکاردیوگرافی است، مرتفع شود.
وی افزود: با استفاده از دستگاه دیگر امکان مقابله و حذف کانون هایی که باعث بی نظمی های قلبی بخصوص پس از سکته های قلبی می شود، امکان پذیر شده است.
زالی تصریح کرد: بیمارستان شهید مدرس یکی از ریشه دارترین بیمارستان های آموزشی دانشگاه است و جایگاه و قدمت این بیمارستان بعنوان یک بیمارستان آموزشی در دانشگاه بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی با تکیه بر لزوم رفع خلاء خدمات آموزشی و درمانی در نظام خدمات دانشگاه، ضرورت راه اندازی یک مرکز عالی کاردیولوژی و قلب و عروق را در دانشگاه با استفاده از ظرفیت های علمی بیمارستان شهید مدرس خاطرنشان کرد.
زالی در ادامه ضمن اشاره به مدیریت راهبردی ریاست بیمارستان شهید مدرس نسبت به آمادگی دانشگاه برای عملیاتی کردن برنامه های مدیریتی این مرکز اعلام آمادگی کرد.
وی همینطور ضمن اشاره به نقش پررنگ این مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی در ایام سخت مبارزه با کرونا، از تلاشهای کادر این بیمارستان برای عرضه خدمات درمانی به ۶ هزار بیمار بستری و ۲۱ هزار بیمار سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ قدردانی کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره بر اهمیت عرضه خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در دوران پاندمی، بر لزوم توجه بیشتر به این مورد تصریح کرد.
زالی در ادامه بر پتانسیل بیمارستان شهید مدرس در توسعه خدمات حوزه قلب و عروق بعنوان یک سانتر آموزشی مهم در دانشگاه اشاره نمود.
وی ضمن اشاره به افت درآمد بیمارستان های دانشگاه در دوران مبارزه با کرونا، خواهان استفاده بیشتر از ظرفیت های خیرین در این مرکز شد.
بنابراعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه برنامه دکتر سعید علی پور پارسا – رئیس مرکز پزشکی، درمانی و آموزشی شهید مدرس ضمن اشاره به ظرفیت های علمی این مرکز و نیازهای بیمارستان شهید مدرس در حوزه تجهیزات پزشکی، راه اندازی این دستگاه ها را گامی مثبت در جهت عملکرد بهتر این مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی در حوزه قلب عنوان نمود.
امروز سه شنبه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دستگاه اکوکاردیوگرافی پیشرفته سه بعدی و دستگاه ابلیشن و سیستم پیشرفته نقشه برداری قلب جهت درمان آریتمی های قلبی در بیمارستان شهید مدرس نصب و افتتاح شد.

منبع:

About Author