مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده: شمار مبتلایان کرونا در آمریکا دو برابر آمار رسمی است

به گزارش فست فود باز مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده تخمین زده است که موارد واقعی مبتلا شدن به کووید-۱۹ در این کشور حدودا دو برابر آمار رسمیِ گزارش شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، مطالعه اخیر توسط مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده نشان داده است که از هر پنج آمریکایی بیشتر از سه نفر به کروناویروس که عامل بیماری کووید-۱۹ است، آلوده شده اند که حدودا دو برابر آمار رسمی گزارش شده است.
این اطلاعات از بررسی شیوع سرمی آنتی بادی ناشی از عفونت که توسط آژانس بهداشت فدرال و بر مبنای آزمایش های خون جمع آوری شده در سرتاسر کشور انجام شده، بدست آمده است. آخرین بروزرسانی در ۲۵ فوریه منتشر گردید اما فقط شامل داده های در ارتباط با اواخر ژانویه ۲۰۲۲ است، در حالیکه در ماه فوریه ایالات متحده به صورت متوسط ​​روزانه حدود نیم میلیون مورد جدید کووید-۱۹ ثبت می کرد که نشان داده است این تعداد احیانا بیشتر است.
بر مبنای برآوردهای مبتنی بر آزمایشات انجام گرفته، ۱۴۰ میلیون آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که ۴۳ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد. علاوه بر این، در ۵۸ درصد از کودکان زیر ۱۷ سال آنتی بادی کروناویروس مشاهده شده به این مفهوم که اغلب نوجوانان آمریکایی به این بیماری مبتلا شده اند.
به گزارش اسپوتنیک نیوز، این اعداد به شدت با اعداد رسمی که بر مبنای آزمایش های مثبت کووید-۱۹ اعلام شده در تضاد است. بر مبنای داده های رسمی که تابحال انتشار یافته، ایالات متحده ۷۸.۷ میلیون مورد مبتلا شدن به این ویروس تنفسی را گزارش کرده است. علاوه بر این داده های ملی که ۷۸.۷ میلیون مورد مبتلا شدن را گزارش کرده، همچنان رقمی پایین تر از آمار عرضه شده از جانب وبسایت جهانی “وردامتر” است که تابحال مجموع مبتلایان به کووید در این کشور را بیشتر از ۸۰ میلیون برآورد و گزارش کرده است.

منبع:

About Author