وزیر بهداشت: دولت برای حل مشکلات مردم عزم و اراده جدی دارد

به گزارش فست فود باز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: دولت سیزدهم با بهره بردن از همه ظرفیت ها نسبت به تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات عزم و اراده جدی دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان نور اضافه کرد: مهم ترین فلسفه سفرهای استانی دولت آشنایی با مشکلات و تصمیم گیری جدی برای حل آنها است چونکه غیر از آن می توانستیم پشت میز بنشینیم و به نامه ها پاسخ بدهیم.
وی اظهار نمود: مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد که مربوط به زمان فعلی نیست بلکه مربوط به دهه های گذشته است که انباشته شده است و حل این مشکلات هم به بودجه نیاز دارد و در زمان کوتاه بر طرف نمی گردد.
عین اللهی با اشاره به توطئه های دشمنان از زمان پیروزی انقلاب تا حالا مقابل ملت ایران، اظهار داشت: دشمن علاوه بر توطئه، تحریم های مضاعفی بر ملت ایران تحمیل کرده تا مردم را از پای در بیاورد.
وی با تاکید بر اینکه باید دشمن را به خوبی شناسایی کرد و دانست که هویتش چیست، اضافه کرد: امروز با شکل گیری دولت سیزدهم فاصله مردم با دولت کمتر شده است.
وزیر بهداشت اشاره کرد: آخرین تجربه ای که مردم در این دولت کسب کرده اند تزریق شتابان واکسن کرونا بود چونکه سلامتی مردم برای دولتمردان بسیار مهم بوده است.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران شیوع ویروس کرونا در حوزه پیشگیری و مهار این بیماری جز موفق ترین کشورهای دنیا بوده است، اظهار داشت: خوشبختانه از زمان شیوع این ویروس تا حالا حدود ۹۴ درصد مردم دز اول و ۸۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
عین اللهی گفت: تزریق شتابان واکسن کرونا موجب شد تا هیچ بیماری روی زمین باقی نماند و این محصول کوشش های شبانه روزی کادر پزشکی و همکاری مردم بوده است.
وی از مازندران بعنوان نگین گردشگری کشور یاد کرد و اضافه کرد: این استان توریست پذیر از لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی، آثار تاریخی و… موقعیت ممتازی دارد و باتوجه به آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا، پاکسازی حریم ساحلی از زباله بسیار لازم است که باید مورد توجه مسئولان شهرستان های ساحلی قرار گیرد.
وزیر بهداشت تامین سلامت مردم را اولویت اول وزارتخانه تحت مدیریتش برشمرد و با ابراز نگرانی اظهار داشت: مازندران متاسفانه از لحاظ وقوع سوانح رانندگی رتبه نخست کشور را دارد که باید فرهنگ سازی شود.
وی نرخ رشد جمعیت در مازندران را هم نگران کننده توصیف کرد و اضافه کرد: نرخ رشد جمعیت در این استان نسبت به دیگر استانهای کشور بسیار پایین و رو به سالخوردگی است که جای نگرانی دارد.
عین اللهی با اشاره از بازدیدش از بیمارستان شهرستان نور، اظهار داشت: این بیمارستان قدمت ۶۰ ساله دارد و تعداد تخت های آن کم است.
نماینده تام الاختیار اعزامی رئیس جمهور به شهرستان نور اشاره کرد: مشکلات مطروحه شهرستان نور به دولت انتقال داده می شود ضمن آن که امروز در نشست شورای اداری مرکز استان نیز این مسائل تشریح خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های نور و محمود آباد، تکمیل محور امل، چمستان و نور، تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نور، تکمیل کنارگذر شهرهای نور – رویان، رفع کمبود آب شرب بخش چمستان را از مطالبات مردم شهرستان نور بیان کرد.
ولی الله فرزانه اظهار داشت: باتوجه به ولایت پذیری و صداقت در رییس جمهوری برای حل این مشکلات در مسافرت استانی دولت راه حل اساسی اندیشیده شود.
منبع:

About Author