در نخستین جلسه کمیته های تخصصی کرونا در سال جدید مخبر: ساده انگاری پروتکل ها می تواند منجر به وضعیت قرمز شود

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این که ساده انگاری پروتکل ها منجر به وضعیت قرمز می شود، تزریق دُز سوم واکسن را گامی مهم در پیش گیری از پیک جدید کرونا دانست.
به گزارش حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهور، اولین جلسه کارگروه رؤسای کمیته های تخصصی ستاد مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۱، عصر امروز چهارشنبه به ریاست “محمد مخبر” انجام شد.
معاون اول رئیس جمهور در این نشست بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیش گیری از ورود به پیک جدید کرونا تاکید کرد و متذکر شد: ساده انگاری پروتکل ها می تواند منجر به وضعیت قرمز شود و کشور را با محدودیت باردیگر مواجه کند.
مخبر با تاکید بر این که تزریق دُز سوم واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی گامی مؤثر در پیش گیری از ورود به موج های احتمالی بعدی کروناست، اضافه کرد: به فضل الهی امکان تزریق واکسن در کشور بسیار ارتقا یافته و لازم است با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، مردم را برای تزریق دُز سوم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشویق نماییم.
وی اشاره کرد: امروز شاهد می باشیم در بعضی کشورها که مردم شان واکسن هم تزریق کرده بودند، به سبب ساده انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مجدداً با پیک و موج جدید کرونا مواجهند که لازم است با مدیریت صحیح، اجازه ندهیم این اتفاق در کشور ما نیز رخ دهد.
در این جلسه، “بهرام عین اللهی” وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت کرونا در کشور، رنگ بندی شهرها و میزان بیماران سرپایی، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا ارائه کرد.
در این جلسه که “احمد وحیدی” وزیر کشور نیز حضور داشت، رییس جمعیت هلال احمر به حضور گسترده نیروهای امدادی و آمادگی بالای اورژانس بیمارستان ها در روزهای نوروز اشاره نمود و اظهار داشت: به سبب عملکرد خوب اورژانس ها و نیروهای امدادی، شاهد کاهش مرگ و میر در مقایسه با تعداد تصادفات جاده ای بوده ایم.
در ادامه جلسه، برخی پیشنهادات وزارتخانه های کشور و بهداشت و درمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار شد برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مطرح شود.

About Author