تنها ۲۵ درصد مازندرانی ها دستورالعمل های کرونایی را رعایت می کنند

به گزارش فست فود باز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت که تنها ۲۵ درصد مردم استان طبق ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در معابر و اماکن عمومی را رعایت می کنند.
دکتر عباس علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با ابراز نگرانی از روند عادی انگاری و بی توجهی اقشار مردم به دستورالعمل های کرونایی در مازندران، اضافه کرد: بطور حتم با ادامه این روند، افزایشی شدن آمار افراد مبتلا به اومیکرون در استان ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در ایام پایانی سال قبل میزان رجوع افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر در روز بود که این رقم در زمان حاضر به حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر رسیده و پیشبینی می شود که این رقم حداکثر تا ۲ هفته آینده به حدود ۲ هزار رجوع کننده در روز برسد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: حالا دو عامل اساسی در مهار کرونا، رعایت دستوالعمل های بهداشتی و همینطور تزریق به موقع دز سوم واکسن است اما آمار تزریق واکسن در استان وضعیت خوبی ندارد و در زمان حاضر تنها ۶۰ درصد از مجموع جامعه هدف ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری ۱۸ سال به بالا در استان نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود اقدام نمودند.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها باید تا ۱۵ اسفند سال قبل حدود ۸۰ درصد از جامعه هدف استان واکسینه می شدند و دز سوم واکسن کرونای خویش را تزریق می کردند، اضافه کرد: اما به علت سهل انگاری های صورت گرفته از جانب مردم و باتوجه به پایان اثرگذاری دزهای اول و دوم واکسن در بدن انسان، بطور حتم ماه های بسیار حساس و خطرناک کرونایی را در استان پیش رو خواهیم داشت.
این مسئول از شهروندان مازندرانی خواست تا نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در معابرعمومی و همینطور اماکن عمومی و خصوصی بکوشند چونکه در زمان حاضر مهم ترین عامل تأثیر گذار در کنار واکسن برای در امان از کرونا، استفاده از ماسک است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حالا نگران وضعیت سلامت کودکان به علت بازگشایی مدارس هستیم، اظهار داشت: باید عوامل اجرایی آموزش و پرورش با جدیت نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کلاس های درس بکوشند چون که در زمان حاضر تنها ۳۰ درصد جامعه هدف ۲۵۰ هزار نفری هفت تا ۱۲ سال در استان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نمودند که این آمار برای در امان ماندن محصلان از اومیکرون با عنایت به اجتماعاتی که در مدارس وجود دارد، بسیار شکننده است.
وی اضافه کرد: ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در زمان حاضر مدارس را مستعد کانون شیوع اومیکرون در مازندران می داند و بطور حتم باید با برنامه ریزی اصولی و فرهنگ سازی استفاده از ماسک از خسارت های جبران ناپذیر در مدارس جلوگیری کرد.
براساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون ۱۷۶بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.
منبع:

About Author