اطلاعات به روزشده در رابطه با علایم و شیوع اخیر آبله میمونی

به گزارش فست فود باز، با افزایش شیوع بیماری آبله میمونی در بعضی از کشورها، کارشناسان و متخصصان حوزه پزشکی درحال جمع آوری شواهد بیشتری در رابطه با چگونگی ابتلای افراد به این بیماری و علایم معمول آن، بخصوص در مورد اخیر شیوع آن در کشورهای خارج از قاره آفریقا هستند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، با گذشت چندین ماه از شیوع جهانی آبله میمونی واضح است که این بیماری عموما مردانی را که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند، مبتلا می کند.
بر مبنای آخرین آمارهای رسمی، طی سه ماه گذشته (ژوئن تا اوت ۲۰۲۲) نزدیک به ۲۸ هزار مورد مبتلا شدن به آبله میمونی در سرتاسر جهان تایید شده است و نخستین موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری هم در بعضی کشورها درحال ثبت است.
آبله میمونی ده ها سال است که در چندین کشور آفریقایی وجود داشته است با این وجود برخلاف موارد قبلی شیوع این بیماری در این قاره، حالا این ویروس در خارج از آفریقا به طور عمده از راه تماس جنسی منتقل می شود.
طبق گزارش ها، حدود ۹۹ درصد از موارد مبتلا شدن به آبله میمونی در ایالات متحده تابحال در بین مردانی بوده است که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند و این آمار منجر به مطرح شدن سوال در این خصوص شده که آیا این شیوه، تنها راه انتقال ویروس آبله میمونی است؟
مجله پزشکی “لانست” در این مورد گزارش کرد: داده های مطالعه ما شواهدی را تقویت می کند در خصوص این که تماس پوستی در این نوع رابطه فیزیکی، مکانیسم غالب در انتقال آبله میمونی است و به نظر می آید این مشاهدات، ایده بعضی از متخصصان در خصوص انتقال این بیماری از راه هوا را هم تضعیف می کند.
به گزارش دٍ استار، دو علامت مهم این بیماری عبارتند از “تب اغلب همراه با دردهای عضلانی” و “ضایعات پوستی” هستند با این وجود بررسی های جدید نشان داده است که علایم آبله میمونی در شیوع فعلی این بیماری کمی نسبت به علایم آن در شیوع های قبلی در آفریقا متفاوت می باشد. به قول متخصصان، علت این تفاوت احیانا نوع انتقال این بیماری است که در کشورهای خارج از قاره آفریقا اندکی متفاوت می باشد.

منبع:

About Author