وزیر بهداشت: پنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران به زائرین خدمات ارائه می دهد

به گزارش فست فود باز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: پنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران به صورت شبانه روزی به زائرین خدمات عرضه می دهد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین الهی روز شنبه در پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اضافه کرد: با عنایت به گرمای هوا، همکاران ما نزدیک به ۱۰ روز است که در مرز مهران برای خدمات رسانی به زوار مستقر شده و امکانات زیادی از نظر اتوبوس آمبولانس، بیمارستان صحرایی در مرزها فراهم کردیم.
وی اضافه کرد: بر مبنای بررسی ها و بازدیدی که از پایانه مرزی مهران انجام شد همه امکانات موجود و از نظر اقلام دارویی هم مشکلی وجود ندارد.
وزیر بهداشت بیان نمود: زایران هم خود باید رعایت نمایند و تلاش کنند گرمازده نشوند، یعنی حرکت خویش را در شب انجام دهند و آب زیاد در طول مسیر پیاده روی بنوشند.
عین اللهی افزود: اگر زائرین گ در طول مسیر خسته شدند تلاش کنند در سایه استراحت کنند، این موارد از گرمازدگی جلوگیری می کند، اما اگر احساس کردند حال عمومی خوبی ندارند حتما به مراکز ما رجوع کنند.
وی افزود: برای برگشت زائرین هم پایگاه های بهداشتی در مرز مستقر شده که در بحث بیماری زائرین را بررسی می کنند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رئیس سازمان اورژانس کشور بامداد امروز شنبه به منظور بازدید از مرز مهران با استقبال رسمی تعدادی از مدیران کل از راه فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیتهای صادراتی و تردد زائرین با کشور همسایه تبدیل گشته است.

منبع:

About Author