افزایش مبتلایان به بیماریهای منتقله از آب آلوده در پاکستان

فست فود باز: فست فود باز: همزمان با گسترش شیوع بیماریهای ناشی از آب آلوده در پاکستان، آمار مراجعه بیماران به تعدادی از بیمارستان های این کشور بالا رفته است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، بخش اورژانس یک بیمارستان دولتی در شهر “سهوان” (Sehwan)، واقع در جنوب پاکستان، شاهد مراجعه صدها بیماری است که به سبب بیماریهای ناشی از آب آلوده نیاز به درمان دارند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: صدها نفر در اتاق ها و راهروهای بیمارستان ها به خاطر مبتلاشدن به مالاریا و بیماریهای دیگر که موارد آنها بعد از سیلاب اخیر بیشتر شده است، سردرگم هستند.
در این میان، نوید احمد، پزشک بخش اورژانس یکی از مراکز علوم بهداشتی پاکستان اظهار داشت: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار به این مرکز مراجعه می کنند که بیشتر آنان کودک و گرفتار بیماریهای مالاریا و اسهال هستند. همین طور به سبب نزدیک شدن فصل زمستان این نگرانی وجود دارد که بروز بیماریهای دیگر نیز بیشتر شایع شود.
وی ادامه داد: امیدوار هستم که مردم مناطق حادثه دیده قبل از شروع فصل زمستان به خانه های خود بازگردند، در غیر این صورت آنان همین طور در معرض مبتلاشدن به بیماریهای تنفسی و ذات الریه قرار خواهند گرفت.
به گزارش اینترنشنال بیزینس تایمز، بدنبال وقوع سیلاب مهیب، صدها هزار نفر از مردم پاکستان که از خانه های خود فراری شده اند در کمپ های دولتی اسکان داده شدند. سیلاب صدها کیلومتر از مناطق این کشور را دربرگرفته که ممکنست دو تا شش ماه بطول بیانجامد تا این بحران فروکش کند. در این میان موارد مبتلاشدن به عفونت های پوستی، چشمی و بیماریهای اسهال، مالاریا و تب دنگی افزایش می یابد.

منبع:

About Author